csinibácsi Creative Commons License 2012.06.03 0 0 368

Sziasztok!

 Gondoltam megosztom veletek első átalakított gokartom tapasztalatait, hátha tudok vele valakinek segíteni, aki hasonlón töri a fejét.

 Kedves barátomtól kaptam egy lepusztult gokartot. Évek óta kint álhatott az udvaron, kormánya nem volt, minden szorult rajta, kerekeiről lerohadt a futófelületként szolgáló gumigyűrű.

 De hát 2,5 éves a gyerek, férfiembernek pedig kell a segge alá valami jármű.

 Alkottam rá kormányt, mindent szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam, lássuk mit szól hozzá a gyerek.

 Hát sajnos a konstrukció, no meg az állapota, adott okot bőven az átalakításra.

 
 Hibái:   Minél erősebben hajtanád, annál jobban megszorul minden tengely a műanyag csapágyakban.(így kezdetben csak sík úton volt használható)

          A kormányzott kerekek, a kikopott rudazat miatt, önnálló életet éltek.
 
          A fröccsöntött kerekek miatt, jobban rázott mint egy traki.

          A fék hasonlóképp.

          A karral működtetett szabadonfutó visszakapcsolásakor, szétverte a gyerek lábát a pedál.


 Nem éreztem volna magam igazi apának, ha hagyom, hogy szenvedjen, és nem javítom fel neki egy "kicsit", és ha már lúd, legyen kövér. :-)

 Műszaki végzettség hiányában, elég sokat agyaltam rajta, és kérdezősködtem minden felé. FŐleg, mert nem vagyok tisztában a csapágyméretekkel, a vasanyagok méreteivel stb-stb.

 A sok rohangálás, agyalás, és a rengeteg segítség, amit kedves ismerőseimtől kaptam, végül meghozta gyümölcsét.


 Amiket átalakítottam: Először is, egy korrekt kormány.

                       Négy fújható kerék, ebből kettő csapágyazott.

                       Komplett meghajtórész (pedál) kicserélve, megcsapágyazva

                       Hátsó tengely szintén felcsapágyazva

                       Szabadonfutó a hátsó tengelyre

                       7 sebességes kerékpárváltó

                       2 féktárcsa kerékpárfékkel kombinálva

                       Kormányrudazat gömbcsuklózva


 Így született egy nagyon sima futású, könnyen kezelhető biztonságos jármű, amin ülve már nem féltem a gyermekem.
 
 Szégyen vagy sem, mikor összeállt, nem volt lelkierőm újból szétszedni, és lefesteni.

 Így végül lett egy minden terepen használható járműve a gyereknek, nekem meg jó pár kellemes napom, ami az építéssel telt.

 Sajnos ahogy más gyerekeknél is észrevettem, a váltót nem tudják megfelelően használni, ezért valami hasonlóra fáj még nagyon a szívem:

 Ha valaki ennek a megvalósításában tudna segíteni, azt nagyon megköszönném! A gyártó sajnos csak kerékpárral együtt árulja. :-(


 Amit másképp csináltam volna (utólag már könnyű okosnak lenni):

 

  Nem golyóscsapágyakat, hanem önbeállós y csapágyakat használtam volna, mert így a váz tekeredése miatt némely kanyarban megszorulnak, és lelassítják a járművet.

  Nem méreteztem volna túl az alkatrészeket, inkább minőségibb könnyebb anyagokból gazdálkodnék.



 Pár kép a donor járműről, ami nem az eredeti, csak ugyan olyan: https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Donor?authuser=0&feat=directlink

 És az elkészült átalakításokról: https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Atalakitott?authuser=0&feat=directlink


 Következő lépés, majd ha már eléggé kicombosodott a gyerek, jöhet a robogó, ill. kerékpár agymotorral villamosított, lengőkaros kerékfelfüggesztésű kiadás. :-)


 Még egyszer ezer köszönet azoknak, akik a megvalósításban segítettek, akár anyagokkal, akár munkával, illetve csak ötletekkel!!!

 Jó szórakozást, sok sikeres átalakítást - építést nektek!