Gondoltam megosztom veletek első átalakított gokartom tapasztalatait, hátha tudok vele valakinek segíteni, aki hasonlón töri a fejét.
Kedves barátomtól kaptam egy lepusztult gokartot. Évek óta kint álhatott az udvaron, kormánya nem volt, minden szorult rajta, kerekeiről lerohadt a futófelületként szolgáló gumigyűrű.
De hát 2,5 éves a gyerek, férfiembernek pedig kell a segge alá valami jármű.
Alkottam rá kormányt, mindent szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam, lássuk mit szól hozzá a gyerek.
Hát sajnos a konstrukció, no meg az állapota, adott okot bőven az átalakításra.
Hibái: Minél erősebben hajtanád, annál jobban megszorul minden tengely a műanyag csapágyakban.(így kezdetben csak sík úton volt használható)
A kormányzott kerekek, a kikopott rudazat miatt, önnálló életet éltek.
A fröccsöntött kerekek miatt, jobban rázott mint egy traki.
A fék hasonlóképp.
A karral működtetett szabadonfutó visszakapcsolásakor, szétverte a gyerek lábát a pedál.
Nem éreztem volna magam igazi apának, ha hagyom, hogy szenvedjen, és nem javítom fel neki egy "kicsit", és ha már lúd, legyen kövér. :-)
Műszaki végzettség hiányában, elég sokat agyaltam rajta, és kérdezősködtem minden felé. FŐleg, mert nem vagyok tisztában a csapágyméretekkel, a vasanyagok méreteivel stb-stb.
A sok rohangálás, agyalás, és a rengeteg segítség, amit kedves ismerőseimtől kaptam, végül meghozta gyümölcsét.
Amiket átalakítottam: Először is, egy korrekt kormány.
Így született egy nagyon sima futású, könnyen kezelhető biztonságos jármű, amin ülve már nem féltem a gyermekem.
Szégyen vagy sem, mikor összeállt, nem volt lelkierőm újból szétszedni, és lefesteni.
Így végül lett egy minden terepen használható járműve a gyereknek, nekem meg jó pár kellemes napom, ami az építéssel telt.
Sajnos ahogy más gyerekeknél is észrevettem, a váltót nem tudják megfelelően használni, ezért valami hasonlóra fáj még nagyon a szívem:
Ha valaki ennek a megvalósításában tudna segíteni, azt nagyon megköszönném! A gyártó sajnos csak kerékpárral együtt árulja. :-(
Amit másképp csináltam volna (utólag már könnyű okosnak lenni):
Nem golyóscsapágyakat, hanem önbeállós y csapágyakat használtam volna, mert így a váz tekeredése miatt némely kanyarban megszorulnak, és lelassítják a járművet.
Nem méreteztem volna túl az alkatrészeket, inkább minőségibb könnyebb anyagokból gazdálkodnék.
Pár kép a donor járműről, ami nem az eredeti, csak ugyan olyan: https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Donor?authuser=0&feat=directlink
És az elkészült átalakításokról: https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Atalakitott?authuser=0&feat=directlink
Következő lépés, majd ha már eléggé kicombosodott a gyerek, jöhet a robogó, ill. kerékpár agymotorral villamosított, lengőkaros kerékfelfüggesztésű kiadás. :-)
Még egyszer ezer köszönet azoknak, akik a megvalósításban segítettek, akár anyagokkal, akár munkával, illetve csak ötletekkel!!!
Jó szórakozást, sok sikeres átalakítást - építést nektek!