nem tudom motorosok hogyan hívják folytószelepet... = (sík)tolattyú
Nekem is ilyen porlasztóm van . Gyanúm szerint azt a célt szolgálja , hogy motorféknéknél megnő a vákum ( a zárt tolattyú és a magasabb fordulat folytán ) és akkor a rugó ellenében a membrán megindul felfelé >>> megszünteti a tolattyú ütköztetétését és az teljesen lemegy , vagyis elzárja totálisan a légtorkot . Ettől vélhetőleg azt remélik a technika létrehozói , hogy egyrészt az alapjárati csatornán keresztül az erőltetetten beszívott levegő nem hoz be üzemanyagot , ezáltal elmarad a kétüteműek motorfékénél néha jelentkező rángatás . Ennek további folyamodványa a benzinspórolás és a kedvezőbb emissziós érték . Amikor rálépünk a gázra akkor az ütköztető-membrános rendszertől függetlenül felhúzzuk a tolattyút , nyitjuk a légtorkot és beáll a normál üzemi állapot . Ha a motorfék közben kilökjük üresbe a gépet akkor csökken a motorfordulat és ezzel együtt a vákum is , a rugóerő viszont állandó , ezért (mielőtt a motor leállna ) a rugó egyszer csak "erősebb lesz" a gyengülő vákumnál és visszaáll az eredeti , normál alapjárathoz tartozó kitámasztási állapot , vagyis beáll a normál alapjárat .
Ha a tolattyú nincs az alsó (alapjárati ) helyzetben akkor a szerkezetnek nincs különösebb szerepe , szerinte akkor ( nyitott légtoroknál , fél vagy teljes terhelésnél ) nincs is akkora vákum , hogy megmozduljon a membrán .
A beállításnál annyiban jelent gondot , hogy ha túl gyenge a rugó akkor már normál alapjárati fordulatnál is felmegy a membrán és gyakorlatilag saját magát lefullasztja a motor . A rugó előfeszítése a harang tetején a műanyag dugóval lezárt furatban elrejtett csavarral állítható . Ha túl keményre állítjuk akkor a tolattyúleenegedő-szabályzó rész egyszerűen nem működik >>> normál porlasztó lesz belőle , nekem olyan is van a 218 ccm-es motorhoz , vagyis olyannal is készült gyárilag .
Sajátos problémám még az volt , hogy a harang tetejéhez hozzáért a műanyag hűtőburkolat és kidörzsölte , emiatt falsot szívott a porlasztó .