Tomtom307 Creative Commons License 2012.04.28 0 0 71628

Kedves oroszlánszelidítő márkatársak !

Új fórumlakóként üdvözletem az egybegyűlteknek !

 

Köszönöm a sok okosságot amit visszamenőleg volt szerencsém (és majdnem annyi türelmem) végigolvasni, végigfutni.


Az információk segítségével talán sikerül eligazodnom abban a hibagalaxisban,
amit egy ilyen szeretem-utálom "franszia ghépjáhrműűű" tartogathat a gazdi számára.
Remélem a német ipar remekei után ez a francia macsek (2004/1.4/16V) is hű társam lesz,elvisz ahová kell és haza is hoz.
"Korához képest" kívül-belül egyben van, 74600 km-rel vettem, 6000 km-t tettem bele,
eddig gond nélkül.
Apróságok persze akadnak. Felső motortartó bak, stab.rúd gömbfej, toronycsapágy és a klímavezérlés amiben most a segítségeteket kérem:

Sajnos, a 130 napja vásárolt ezüstmacskám szellőzőmotor (fűtőmotor) elektronikája betegeskedik.
Néhány  hozzászóló korábbi bejegyzését végigolvastam és a gondjaim hasonlóak,
a digit klímám automata üzemmódban kb. 2 percet megy, 2 percet áll, manuális módban alacsony (max.3) fokozatban még úgy ahogy üzemel ha már stabil a belső hőfok.
Télen a párátlanítás simán ment minden fordulaton, a gondok 20 fok felett kezdődtek.

Így hát beíratkoztam egy nőgyógyász tanfolyamra, legurítottam egy üveg bátorságsört
és magad uram alapon...nekifogtam felderíteni.

Utasítás szerint burkolat leszed (csendben), kormányrúd szétakaszt (halkan anyáz),
motor kiszed (hangosan anyáz) , örül. (részidő 12 perc)
Motorburkolatot szétszedtem, megtaláltam a kifli alakú sündisznót, benne a két MOSFET-et, amik nyilvánvalóan túlmelegszenek, ez a hiba oka. De miért?


Megolajoztam a motorcsapágyazást, kifújtam a réz és szénport, hogy könnyen forogjon a lapátsor, emiatt már nem vehet fel nagyobb áramot.


Azután nekiláttam a tudományos kísérletnek : Csupaszon mindent visszatesz, kézben tart, motor indít, klíma bekapcsol....vár...s lőn. A ventillátor motor megáll.

A MOSTFET-ek belső hővédelme 175 fok felett kapcsol ki elvileg de az már leégette volna a kezem ha megfogom. Kb. 90 fokra hevül a cucc, hűtőspray-vel visszahűtve szépen megindul újra.

Kísérlet vége.

Javított már valaki ilyet? A MOSFET-csak párszáz forint vagy ne kínlódjak,
cseréljek komplett vezérlőautomatikát 12.000,-HUF-ért?
Bónuszkérdés : az automatika 5 kivezetéses de csak 4 van bekötve. Mi sz ötödik?