murmucbacsi Creative Commons License 2012.04.04 0 0 3836

Szia!

 

Ha már van egy működő rendszered, akkor csak az energiamegtakarítás végett szerintem ne változtass rajta. Amennyiben 30 másodpercnél sűrűbben kapcsolna a motorod, talán akkor lenne számottevő rész az indítási áramlökésből eredő fogyasztás többlet. Igaza van Totya3-nak, a jelenlegi helyzetedben valószínűleg nem tudnál energiát megtakarítani, vagy olyan keveset, hogy mire megtérülne a dolog, addigra felépítenék az első fúziós erőművet Pakson és tizedére esne az áram ára. :-) :-)

 

Ha a fűtőanyag váltás miatt mindenképpen át kell építened a hajtást, akkor szóba jöhet a változtatás. Mivel már építettél egy működő égetőt, remélhetőleg tisztában vagy a dolog mechanikai oldalával és az ehhez szükséges számításokkal. Ami a dolog villanymotor felőli részét illeti, úgy 10-15W-tal már gond nélkül el lehet hajtani a csigát, ha nem kell percenként néhány fordulatnál többet fordulnia. Erre egy ablaktörlő motor is elég, természetesen a kihajtás oldali fordulatszámát tovább kell csökkenteni további áttétellel. De, hogy milyen áttétel kell még és mennyivel lehet levinni a motor fordulatát a névleges alá, ez mind kísérlet tárgya lesz, mert ilyen tapasztalat nincs itt a fórumon. Ha valaki már épített volna állandó hajtású csigát, akkor is át kellene mindent számolni a te rendszeredhez, mert itt minden készülék egyedi.

 

Én '85 óta élek egyebek mellett villanymotor javításból is, tehát van bizonyos rálátásom a dologra, és nincs kétségem afelől, hogy meg tudom építeni az égetőt akár állandóan forgó csigával is, mégis biztosan lesz sok olyan hiba, amit majd javítanom kell, mert nem úgy működik a cucc, ahogy elképzeltem. Dehát ezen átesett itt mindenki aki égetőt épített, főleg azok, akik még a fórum előtt kezdték a dolgot.

 

Tehát ha van kedved hozzá, nekikezdhetsz egy ilyen meghajtás építésének is, ennyien biztos összehozunk valami értelmeset.

Előzmény: pomi01 (3821)