fautas
2012.03.26
|
|
0 0
38438
|
Köszönöm, de mintha nem nekem szólna ez a válasz.
Egy szavam sem volt a felesleges vasutak bezárása ellen. Sőt, úgy látom (korábban ki is fejtettem), hogy nagyon sok helyen busszal jobban (és gazdaságosabban) kiszolgálhatók lennének az utazók, mint vasúttal. Más helyeken meg - többen is úgy látjuk itt - a meglevő vasúttal és az ugyancsak meglevő buszokkal együtt a jelenleginél sokkal egyenletesebb, hosszabb üzemidejű, az utazók számára minden szempontból jobb szolgáltatást lehetne nyújtani.
A jelenlegi helyzet olyan, mintha a metróállomások 1 km-es körzetében egyetlen felszíni járműnek sem lehetne megállója, mondván, hogy ezeket a területeket a metró közvetlenül kiszolgálja. Vagyis nincs válasz arra, miért olyan a buszok útvonala és menetrendje, hogy a sűrűn járó, nagy tömegeket vonzó vasútra az eljutást ne segítse. Ez sokszor csak 1-2 km-be vagy 5-10 perces menetrend-módosításba kerülne.
Tehát elismerem, hogy a Békés-Murony vasút fölöslegessé vált (és több ilyen is van még az országban), de ettől a békésieknek még jogos az az igényük, hogy Szolnok-Budapest felé utazva a város közelében haladó vasutat elérjék, ami most a mezőberényi vasútállomás és a buszok vonalának 2-3 km-es távolsága miatt lehetetlen.
Hasonlóan rossz a busz-vasút kapcsolat a többi felsorolt példámban is, az utolsóban (Bag-Tura) nem is útvonalvezetési, hanem csak menetrendi okokból. Nem lepődnék meg, ha a buszok végállomását itt is elmozdítanák a legalább 60 éve megszokott helyéről, hogy még ilyen kapcsolat se legyen a vasúttal. |
Előzmény: hmsoft (38437)
|
|