Boby29 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 207

Sziasztok!

   Látom nem valami aktív ez a topik, de azért remélem valaki aki ért hozzá tud nekem hasznos tanácsokkal segíteni. Spinning kerékpárt szeretnék othoni használatra vásárolni, reális áron. Eddigi információgyűjtésem alapján már tudom, hogy a számít a lendkerék tömege (minél nagyobb annál egyenletesebb a futása +ízületkímélőbb), számít az ellenálást kifejtő/szabályozó rendszer típusa (manuális állítású/dörzsöléses elvű - alap kivitel, egyszerű, megbízható de szerintem nem túl jó megoldás, mert nem látható annyira jól, hogy milyen fokozatban is vagy, ezeknél a modelleknél a fékezést is ezzel kell megoldani, manuális állítású/mágnesfékes elvű - tetszetősebb megoldás, látom a fokozatot + a fékezés is mágneses elvű, gondolom megbízhatóbb, biztos létezik még másmilyen típus is de az már annyira topp kategória, hogy nem éri meg az árát), számít a precíz beállíthatóság (a kormány/ülés poziciójának 3D-ben való minél precízebben történő beállíthatóságával teljes mértékben a saját testformájára állíthatja az ember az eszközt), ide tartozik, hogy az ülés nagyrészt cserélhető, és így bármilyen kerékpáros nyereg felrögzíthető amely az adott delikvensnek megfelel.A kormány már egy kicsit bonyolultabb dolog, annyi féle forma és kivitel van, hogy azt sem tudom melyik a jobb?? Fiatalabb koromban :) triatlonoztam, így nem idegen az ilyen  kormányforma, és ha vennék egy spinnig gépet biztos vennék rá egy könyöklőt is (csak, hogy kicsit nosztalgiázzak), viszont a kormányok burkolata ahogy észrevettem vagy nagyon kemény vagy inkább ez a puhább habosabb (az utóbbi szimpatikusabb), de melyik a jobb?? Szeretném a pulzusom is mérni a tréning közben, ehhez kézi pulzusmérő is jól jönne a kormányon (az infók alapján nem mér valami pontosan), de lehet venni pulzusmérős órát, ami melpánttal mér az pontosabb, és az órát egy adapterrel fel lehet rögzíteni a kormányra. Ez a probléma megoldva, viszont a kézi pulzusmérő kijelzője azért egy fedélzeti számgépen. megjelenik, ami méri a megtett távot, eltelt időt, sebességet stb. és ezekre az adatokra is kíváncsi vagyok (edzésnapló vezetése stb. szempontjából).Tehát egy olyan bike kell amely rendelkezik ilyen rendszerrel, nyilván ez hálózatról, adapterrel működik. A következő kérdés, hogy a meghajtórendszer milyen megoldású legyen. A szokásos lánc (fémből van - tartósabb, vagy a szallag ( sérülékenyebbnek gondolom, de ugyanakkor halkabb is) erőátvitel a jobb?? A beépített szabadonfutó nyilván jobb, mert ha hirtelen megállsz a tekeréssel nem rántja tovább a lábad a lendkerék, azonkívül szokványosabb tekerési élményt nyújt. De biztos, hogy előnyösebb a szabadonfutóval rendelkező spinning kerékpár?? A váz. Mindenütt kiemelik, hogy strapabíró, stabil, masszív stb., de miért fontos ez??A triatlon kerékpárommal is őrültül sprinteltem annak idején mégsem borultam fel. Itt félnem kellene, ha nem jót választok eldőlők tekerés közben, vagy eldeformálódik a váz?? A pedál. A többségéhez klipszes pedált adnak, persze ha akarom lecserélhetem patentpedálra is. Én inkább az utóbbira szavaznék.

  Tehát szeretnék egy spinning kerékpárt othoni felhasználásra (nem tornázgatni akarok rajta),fedélzeti számgéppel, kézi pulzusméréssel, manuálisan állítható mágneses ellenállással/mágnesfékkel, stabil legyen (nehogy felboruljak :)), kényelmes, precízen állítható nyereggel/kormánnyal, megfelelő tömegű lendkerékkel, megbízható, csendes erőátvitellel!!