Közben befognálak titeket egy kis szakmai gondolkodásra.
Dolmárfantól kaptam egy Jonsered gépet, ami üzemképtelen. Hátha életet tudok lehelni bele.
A probléma a gyújtással van, nagyon gyenge a szikra. Pinduri hézaggal normál légköri nyomáson van szikra, de nyomás alatt már nem ad szikrát. ( 0.3 mm körül hézagnál már nincs szikra)
A gyújtásáról és a gépről teszek fel néhány képet.
Ahogy én nézegettem, szerintem a típusa Jonsered 52E, a gyújtása pedig CDI rendszerű lehet.
http://store.chainsawr.com/products/jonsered-52e-chainsaw-2-piece-ignition-coil-kit
Szóval a gépet 1982-ig gyártották, tehát lassan muzeális érték. 9,5 bar kompresszió van benne, tehát a motorállapota elvileg jó. Amit észrevettem, hogy a lendkerék 4 mágneséből egy még úgy-ahogy jó, egy kicsit gyengébb, 2 meg annyira gyenge, hogy egy 5-ös csavart, vagy anyát sem bír megtartani. Az öreg gépek átka ez, mert a mágnes idővel legyengül. ( 10-40 év). Mivel a harminc évet biztos rúgja a gép, tehát a jelenség természetes.
Kérdés:
Hol lehet delejeztetni a mágnest? A CDI gyújtás mely része szokott bexarni? A jeladó ( lendkerék alatti rész ), vagy a trafó? Helyettesíthető-e a trafó más nem magszakítós mkp tarfójával, pl tirisztoros Simson? ( kipróbálás és hibafeltárás céljából).
Képek kívűlről:
Képek a gyújtásról: