'csiga Creative Commons License 2012.02.25 0 0 127703

Közben befognálak titeket egy kis szakmai gondolkodásra.

Dolmárfantól kaptam egy Jonsered gépet, ami üzemképtelen. Hátha életet tudok lehelni bele.

 

A probléma a gyújtással van, nagyon gyenge a szikra. Pinduri hézaggal normál légköri nyomáson van szikra, de  nyomás alatt már nem ad szikrát. ( 0.3 mm körül hézagnál már nincs szikra)

 

A gyújtásáról és a gépről teszek fel néhány képet.

 

Ahogy én nézegettem, szerintem a típusa Jonsered 52E, a gyújtása pedig CDI rendszerű lehet.

 

JONSERED 52E


MANUFACTURED BY:JONSEREDS FABRIKERS AB PARTILLE, SWEDEN
YEAR INTRODUCED:1971
YEAR DISCONTINUED:1982
ENGINE DISPLACEMENT:49cc
NUMBER OF CYLINDERS:1
CYLINDER BORE:44mm
PISTON STROKE:32mm
CYLINDER TYPE:Aluminum with Nikasil coated bore
INTAKE METHOD:Piston ported
MANUFACTURER ADVERTISED H.P.:2.3kW @ 8500 rpm
WEIGHT :6.37kg
OPERATOR CONFIGURATION:One Man operation
HANDLEBAR SYSTEM:Anti-vibration
CHAIN BRAKE:none
CLUTCH:Centrifugal
DRIVE TYPE:Direct
CONSTRUCTION:Die cast magnesium
MAGNETO TYPE:SEM electronic
CARBURETOR:Tillotson HS series
AIR FILTER SYSTEM:Nylon mesh cartridge
STARTER TYPE:Jonsereds automatic rewind
OIL PUMP:Automatic, worm gear driven
OPERATING RPM:11,400
IGNITION TIMING:2.0mm before TDC
BREAKER POINT SETTING:none
FLYWHEEL/COIL AIR GAP:0.3 mm (0.012 in.)
SPARK PLUG TYPE:Bosch WS7F
SPARK PLUG GAP:0.5mm (0.020 in.)
CRANKSHAFT MAIN BEARINGS:Ball
FUEL TANK CAPACITY:.73 litres
FUEL OIL RATIO:25:1
RECOMMENDED FUEL OCTANE:Regular
MIX OIL SPECIFICATION:Two-cycle chain saw mix oil
CHAIN PITCH:.325 in.
CHAIN TYPE:Chisel
BAR MOUNT PATTERN:01 link
SHORTEST GUIDE BAR SUPPLIED:30cm (12 in.)
LONGEST GUIDE BAR SUPPLIED: 45cm (18 in.)
COLOUR SCHEME:Red and Black enamel

Tovább »

forrás: Blogspot.com

 

 

http://store.chainsawr.com/products/jonsered-52e-chainsaw-2-piece-ignition-coil-kit

 

 

Szóval a gépet 1982-ig gyártották, tehát lassan muzeális érték.  9,5 bar kompresszió van benne, tehát  a motorállapota elvileg jó.  Amit észrevettem, hogy a lendkerék 4 mágneséből egy még úgy-ahogy jó, egy kicsit gyengébb, 2 meg annyira gyenge, hogy egy 5-ös csavart, vagy anyát sem bír megtartani.  Az öreg gépek átka ez, mert a mágnes idővel legyengül. ( 10-40 év). Mivel a harminc évet biztos rúgja a gép, tehát a jelenség természetes.

 

Kérdés:

Hol lehet delejeztetni a mágnest?  A CDI gyújtás mely része szokott bexarni? A jeladó ( lendkerék alatti rész ), vagy a trafó? Helyettesíthető-e a trafó más nem magszakítós mkp tarfójával, pl tirisztoros Simson? ( kipróbálás és hibafeltárás céljából).

 

Képek kívűlről:

 

 

            

 

Képek a gyújtásról: