depes Creative Commons License 2012.02.21 0 0 199

Sziasztok!

Nem elrettentésként, sokkal inkább figyelemfelkeltésnek szeretném szánni a következő cikkemet, okuljatok a hibánkból. A párommal, felbuzdulva az olcsó repjegy árakon vettünk múlt hét végére (február 18-19.) két oda vissza jegyet Barcelonába a Ryanairtől. Nagyon boldogok voltunk, mert rég szereténk eljutni Barcelonába. Szóval izgatottság, tervezés, sürgés, forgás megyünk Spanyolországba. Pénteken vettük meg a jegyeket, szombaton reggel 6:30-kor indult volna a gép, vissza pedig vasárnap délelőtt jöttünk volna, szóval kb. 24 órát lettünk volna ott, ami nem sok, de nekünk nagyon jó lett volna, s főleg olcsó. A két jegy 22.790 forint volt, ki is fizettük. Este lefeküdtem aludni, hogy éjfélkor indulunk Ferihegyre (vidékiek vagyunk), párom nem bírt aludni annyira izgatott volt. Felkeltem este 11kor, hogy öltözünk és indulunk. Már indultunk volna, tettem el a telefonom, nézem, hogy írtak a Ryanairtől miszerint 6 órát (!) késik a gép indulása reggel az időjárás miatt, tehát 12:25kor indul. Hát nagyon elkeseredtünk, mert így már szinte tényleg nem lett volna semmi időnk Barcelona megnézésére. Felhívtam a repteret, hogy mi a probléma, nagyon kedves volt a diszpécser, s elmondta, hogy semmilyen időjárási problém sincs, a hó elállt, letisztították a kifutókat, kisebb késések még vannak éjszaka, de szombatra minden kisimul, napsütéses időt várnak, semmi késésre sem számítanak, csak a Ryanair közölte velük, hogy nem indulnak időben, minden más légitársaság menetrend szerint száll fel és landol Budapesten. És csodálkozott, miszerint nekem 12:25-ös indulást kommunikáltak SMS-ben, mert nekik 12:00-át jelentettek. Mondta a hölgy, hogy ha online vettem a jegyet, nézzem meg az e-mailem, mert oda is szoktak írni, ha gond van. És adott egy telefonszámot, ahol szombaton 10-től érdeklődhetek a Ryanair budapesti bázisán, friss infók után.

Meg is néztem az e-mailem, volt üzenet. Egy kétnyelvű (angol és magyar) üzenet, melyben megint az időjárásra hivatkoznak, és a levél magyar részében 12:25-ös, míg az angol részében 12:00-ás új indulási időpontot ígérnek. Ez igen mondom, nagyon ott vannak a  topon, hogy az angolul beszélő utasokat egy külön géppel, hamarabb elindítják... szóval káosz a javából. Nem mentünk fel Pestre, úgy döntöttünk, hogy majd akkor máskor megyünk, délelőtt átíratjuk a jegyünket, mert a Ryanair honlapja szerint erre van lehetőség ingyen, mivel a légitársaság változtatta meg az indulási időpontot, több mint 3 órával.

Délelőtt telefonálok. Közben nézem a ferihegyi gépek indulását, minden gép rendben indul, süt a nap, plussz fokok vannak, nincs lefagyva a kifutó. Barcelonában meg tombol a tavasz, azt is megnéztem, hogy ott is közlekednek a gépek menetrend szerint, pontosan. Mint fent írtam, eredetileg 6:30kor indult volna a gépünk, de az időjárás miatt nem indult. Persze a Wizz járata 6:10kor elindult Barcelonába, minden gond nélkül, bár lehet, hogy a pilóta szemébe sütött kicsit a felkelő nap, s ez zavarta volna a Ryanairt... érdekes... Szóval 10kor hívtam a Ryanair pesti bázisát, egy férfi vette fel, nagyon készséges volt, elnézést kért, megmondani nem tudta az idulás késésének okát, mondva, hogy őket erről nem tájékoztatják. Mondtam neki, hogy a levélben időjárási gondot írtak, ezen még ő is mosolygott a telefonban. Szóval megbeszéltük mikor mennénk, mondta, hogy csinál egy check out-ot és átírja a jegyet márciusra, a foglalási számunk ugyanaz marad, majd újra be kell checkolni a márciusi időpontra. Köszöntem szépen, ő mégegyszer elnézést kért és megkért, hogy 1,5-2 óra múlva érdeklődjek újra, hogy sikerült e feldolgozni a számítógépes rendszerben a módosítást. Így is tettem, akkor már egy hölgy vette fel, aki közölte, hogy menjek fel Ferihegyre és a Ticket Desknél majd megcsinálják az átírást. Kértem, hogy csinálja meg most, mert vidéki vagyok és nem szeretnék feleslegesen pénzt költeni a jegyek átírására (egyébként 12 ezer forint nekem felmenni Ferihegyre meg visszajönni). Erre az volt a válasz, hogy nem lehet, csak ott személyesen, mert már egyszer be checkoltunk a gépre. Hiába montam, hogy a kollégája csinált elvileg check out-ot, nem lehetett. Nem túl boldogan, de belementem, hogy felmegyek Pestre, kértem tegyen félre két jegyet a márciusi időpontra, azt sem lehetett, azt mondta, hogy menjek fel és majd ami marad jegy még akkorra, abból választhatok. Itt szakadt el a cérna, iszonyúan berágtam, s mondtam, hogy ha már az ő hibájukból nem indult a gép és még ennek ellenére sem segítőkészek, akkor keresek más légitársaságot, akik megbízhatóak, kérem vissza a pénzemet. Erre az volt a válasz, hogy keressek (semmi elnézést, vagy mentegetőzés), majd utalják a pénzt, viszont hallásra. Ebben maradtunk, remélem a pénzemet visszakapom.

Szerintem felháborító, hogy egy új légitársaság az országban (tudom, hogy voltak már korábban) ilyet megenged magának, ennyi félreinformálást, pofátlan stílust, gusztustalan vevőkiszolgálást. Utaztam korábban a Malévvel, az AirFrance-al is, ott is voltak késések, meghibásodott repülő, Párizsban ott szerelték előttünk a beszálló kapunál a gépet, de segítőkészek voltak és igyekeztek kárpótolni bennünket, sikerült is. Tudom, azok nem fapados cégek, de egy minimális hozzáállás az ügyfélhez szerintem jár. S nem mi kértük, hogy adjon olcsó jegyeket és jöjjön vissza Magyarországra, ő azért jött, hogy profitot hajtson, aminek első lépése az utasok megszerzése. Hát bennünket nem szerzett meg, egybként sem hiszem, hogy sokáig ilyen olcsó lenne, ha meg felviszi az árakat, akkor már nem fogja megérni velük menni. Szóval körültekintően kell eljárni velük az tuti, én ajánlani nem fogom senkinek sem őket!