fater69 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 1278

Sajnos a KKK ügy mögött nagyon komoly érdekellentét húzódik. Valószínűleg ez nem is lesz feloldható mindaddig, ameddig a HIPA növelése érdekében a kerületek a helyi vállalkozásfejlesztést tartják jó megoldásnak, amihez létkérdés egy-egy ipartelepi feltáró út építése (különösen a barnamezős régiókban). Mivel ez a fejlesztési érv túlságosan támadható lenne az érintett kertvárosi lakosság részéről, ezért az indoklásba mindig belekevernek látszólag megfoghatatlan részeket, mint pl. a kerületek közötti könnyebb átjárhatóság, forgalmi dugó csökkentés, stb.

 

A gond csak az, hogy jelenleg a munkaközi anyagokban használt felmérési, tervezési adatok jellemzően 2007 -es évre (vagy korábbra) datálhatók, melyek messze nem a mai valós helyzetet tükrözik. Márpedig tavaly év eleje óta folyamatosan csökken a főváros közúti terheltsége, mára ez a 2010 évhez viszonyítva kb. 15 - 20 % -os visszaesést jelent.

 

Ennek fő oka az elszabadult üzemanyagárak. Mivel ez a drágulási tendencia az ugrásszerűen növekvő ázsia kereslet miatt már valószínűleg soha nem fog visszafordulni, ezért várhatóan a hazai közúti forgalomban további csökkenés várható, ami jelen pillanatban semmilyen útfejlesztést nem indokol.

 

Mindezek ellenére a KKK szinte biztos, hogy egyszer megépül, erre utalnak pl. a soroksári csomópont ügyében az Immochan-nal történő egyeztetések is, a pakura-tavak helyén létesítendő logisztikai központ, és kapcsolódó csomópont folyamatban tartott engedélyeztetési ügye, stb. Ez egy nagyon régi terv a főváros asztalán, nem fogják holmi "önző" kertvárosi érdekek miatt csak úgy feladni. A teljes, 17 km -es projekt valószínűleg soha nem lesz így egyben jóváhagyva, de időnként egy-egy rövid szakasz, csomópont, alul/felüljáró el fog készülni, melyeket majd apránként fognak összekötni az eredeti nyomvonalon.