kitadimanta Creative Commons License 2012.02.15 0 0 5184

„Kételkedj. Kiindulópontod pedig nincs.”

Nem azt mondtam, hogy semmilyen nem volt, hanem, hogy egységes, átfogó törvény  létezését kétlem. Olyan meg szinte biztos, hogy nem lehetett, mint Ezsdrásék utáni, mert akkor az izraelita királyok nem járhattak volna élen az idegen istenek imádatában. Ugyanis ez alapvetően törvényellenes lett volna, ha létezik a mózesi törvény. Vagy lehet, hogy létezett, de nem Izraelben. Tehát nem volt egységes. Gondolom ez elég kiindulópont.

 

„Semmi szüksége nem volt arra, hogy kitalációkkal próbáljon meg érvényt szerezni a hatalmának, mivel az meg volt ettől függetlenül is, hiszen király volt.”

Ezzel azt akarod mondani, hogy a törvényekre a hatalomnak semmi szüksége nem volt?! Akkor mivégre a fáradozásod ennek bizonyítására?

 

„Nem fogadható el általában, mivel Jahve más színbe és szerepben feltüntetése, csupán csak oldalágak, elhajlások voltak az eredeti Jahve kultusztól.”

Honnan derül ki, hogy melyik volt az eredeti? 

 

„Sajnos ez nem Jeremiás mondata, hanem Jeremiás ellenségeinek a mondata.”

Nem ellenségei voltak azok, hanem maga a nép, Izrael királyairól, fejedelmeiről, atyáikról van benne szó, akik az égkirálynőnek hódoltak…. Teljesen mindegy, hogy ki mondta, ezt tényként kezelhetjük, ha egyszer Jeremiás említést tesz róla, miközben a Bibliában számos helyen megerősítést nyer ez az állítás.

 

 

„Jákob természetesen nem a zsidóknak, hanem a fiának adta a kutat, az egy más dolog, hogy a zsidók ősatyjuknak tekinti Jákobot.”

Valóban Józsefnek adta a kutat, de éppen az ő fia volt az, akiről az a hír járta, hogy idegen istent imád. Nem lehet, hogy a szamáriai asszonynak van igaza és tényleg az ő ősei Jákob-József-Efraim? Mindjárt világos, hogy miért is voltak idegen isten-imádók a korai (izraelita?) királyok…

 

„Ugyan miből? Azért mert Jeremiás megítéli a saját népét idegen isten imádatában, nem jelenti, hogy sokkal korábban is ez lett volna a helyzet.”

Nem csak Jeremiás tudósításából hanem amikre, illetve akikre utaltam/hivatkoztam az 5165-ben:

Efraim, Salamon, Jeroboám, Joakház, Jóás, Omri, Akháb, stb….

Ha lett volna ebben a korban (1000-600) egy elfogadott mózesi törvény, miképpen magyarázható éppen a királyok ilyen durva törvényszegése?

Előzmény: takarito (5176)