Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17549

Üdv!

Tudni kell h törés soha nem jön csak ugy magától létre.Elötte mindig történik valami ami ilyen eredményt okoz.Sokan azt hiszik ha valami törik reped akkor elég csak azt kicserélni és kész is mehet tovább.Viszont h mi okozta ezt azt már nem deritik és ki idő mulva megint bekövetkezik.A hengerfej elég összetett dolog.Szelepek vezetök himbák görgök tengelyek vannak benne.150-125 leonál elsödleges a szelephimba törés.Ahogy én idövel minál többet láttam kiderült h elsödleges töréshez vezető ok a szelephézag elhanyagolása.Másodlagos ok a szelepvezetök kopása és a szelep elkezd imbolyogni ami enyhe szorulást okoz és az vezet töréshez.A harmadlagos ok amit láttam a himbának a csapágyazási hibálya.A himbán van egy görgő ami a vezérműtengelyhez és.Igazából ez surlodás csökentés miat tették bele minden korszerű motoron igy van megoldva más.Na annak a csapágynak a hibája okoza h elkopik pontosabban össze törnek a görkök benne ami szelephézag növekedést okoz és az okoz utána törést.Negyedig ok anyaghiba ,de én ilyen törést még nem láttam ha gyártásnál marad az anyagban egy mikro repedés és idővel amiatt történik törés.Ámbár nem lehetetlen.Ugy értem leonál még nem láttam szerelői multamból kiindulva láttam már kocsikban főtengelyt ketté törni vezérműtengelyt törni meg még sok mindent mást is.

No leszögezve elsődleges törés oka a leonál a szelephézag megnövekedése ami szétveri a dolgokat.Én ezt tapasztaltam leo ügyikeg ami megfordult a kezembe.A karbantartás elhanyagolása és időszakos ellenörzések elhagyása.

Üdv!