vrobee Creative Commons License 2012.01.26 0 0 303

148, 36 nem csalinkázna fél Délpesten (vagy éntőlem csalinkázhat amerre akar, de nem pusztán azért, hogy megkeverje a csepeliek életét)

 

A hosszú 148-as pontosan a költségtakarékosság céljából jött létre az 52-essel való összevonásból. Igazából az utasok többségének nem jó. Vitatható döntés volt, de ezeket szétszedni nem megtakarítás, hanem extra kiadás lesz.

 

A 36-os megszüntetésével a felmerülő kérdés:

- Dél-Pesten mi venné át a helyét?

- Hány utasnak jelentene többlet átszállást?

- Ismerve a Dél-Pestre átkelő buszok kihasználtságát, a 36-os megszüntetésével a 151-est sűríteni kell. Mi lenne a szabad kapacitással a Dél-Pesti oldalon? Ez hány többlet buszt (futáskm-t) jelentene, hány busz (futáskm) megtakarításával szemben?

 

Végállomás: kevesebb busz kevesebb helyen is elfér.


Az egyik kérdés az, mennyibe kerül az új végállomás kialakítása? Kié az a terület, amiről beszélünk, és hogyan kéne megszerezni? Kell tartózkodó stb. Megtérülés szempontjából ez mind nem mindegy.

A másik kérdés: mennyvel lenne kevesebb busz? Pusztán a járatok összevonásával nem feltétlenül kell kevesebb kocsi, vagy nem annyival?

 

Rágyaloglás + időveszteség: az átszervezés nyomán sokkal kiszámíthatóbb lenne minden átszállás.

 

Olyan átszállás is lenne, ami jelenleg nincs. Nem is kevés. Az ötleted Csepel szélétől a központot gyakorlatilag elvágná. Ez időveszteség a legjobb hangolás mellett is - méghozzá olyan, ami az utasok komoly részét érintené.

A rágyaloglás növekedése hány embernek jelentene mekkora időveszteséget? Hogy áll ez arányban a sűrűbb járatokból eredő kisebb várakozással?

 

---

 

Összefoglalva:

Sok kérdésre kell választ kapni, hogy legalább az látsszon: az ötleted hoz-e egyáltalán bármiféle megtakarítást?

Ettől függetlenül lehet benne hasznos elem, pl. a járatstruktúra egyszerűsítése.

Gyanítom, semmit nem számoltál, csak behúztál néhány vonalat.

Javaslom, hogy bontsd szét több részre - buszok visszavágását kezeld a járatszerkezet egyszerűsítésétől függetlenül, ill. ott is "faktorizáld" a problémát, nézz meg különböző lehetőségeket. Azok előnyeivel-hátrányaival együtt.

A végén egész érdekes dolog is kijöhet.

Előzmény: troglodita (291)