TriplaD Creative Commons License 2012.01.22 0 0 5692

HIDEGINDÍTÁS- EGYENETLEN JÁRÁS- CHECK ENGINE LÁMPA:  Az RFN motoros Citroen-Peu-stb autóknál nem ritka hiba ez. Nekem 2,5 évembe és kb 200 ezerbe került, mire meglett a megoldás. A trafó-gyerta csere nem segít, a bajt a hidrotőkék okozzák. Ha alacsony hőmérsékleten, hidegindításkor mind a 4 hengeren kompressziót mértek, látni fogjátok, hogy hol itt, hol ott nincs kompresszió. Ha az olajrendszer igazán tiszta és 5W40, vagy hasonló híg olaj van a motorban, a hiba mégjobban előjön. A szeleptányérok a használat során egyre jobban kopnak, ezáltal a szelepszárak egyre magasabban állnak ki, amit egy idő után a gyári tőkék nem tudnak kiegyenlíteni és résnyire nyitva tartják a szelepeket. Néhány perces sánta járás után az autó kifogástalanul működik, egészen a következő hidegindításig, melegen semmi hiba nem mérhető. Szerencsés esetben a hengerfejet nem kell leszedni, csak a 16 db hidrotőkét kell cserélni és jó lesz. Ha így sem jó, akkor hengerfej le, szelepek becsiszolása, szelepszárak magasságának beállítása ( vagy szelepek cseréje) és OK. A gyár megváltoztatta az utánrendelhető hidrotőkék típusát, pont ezek a hibák miatt!!

Előzmény: hvo88 (5658)