vrobee Creative Commons License 2012.01.19 0 0 272

Ezt nevezed te versenynek?

 

Igen, ezt.

Bp-en az autós-tömegközlekedő arány durván szólva fele-fele, és van átjárás a csoportok között. Mi más volna akkor?

A fejlettnek számító világ minden nagyvárosában (a mi gazdasági szintünket beleértve) hasonlóan megy a dolog.

A felsorolásodban lehetne részleteken rugózni, de ettől most eltekintenék.

 

Szerinted.

 

Meg a fejlett világ nagyvárosai szerint. Amiket leírok, az az általános gyakorlat, nem én találom ki.

 

kiderülne, hogy vállalkozásban, adózva is lehet gazdaságosabban és jobban szolgáltatni,

 

Meg lehet nézni, hogy néz ki a közlekedési hálózat ott, ahol teret engednek (vagy a fejlődés egy szakaszában engedtek) a szabad versenynek.

 

Koncesszió? Az nem azt jelenti, hogy egy monopóliumot valakinek átengednek horribilis pénzek előre kifizetése ellenében?

 

Nem teljesen. Azt jelenti, hogy fix időre megpályáztatnak bizonyos közszolgáltatásokat, és aki olcsóbban vállalja, az végzi. Amíg megfelel a feltételeknek. (El lehet ezt is szúrni, persze. Ha az a cél, hogy pénzeket fizessenek ki ilyen címszó alatt pl. pártkasszába, akkor ez se működik rendesen, ahogy semmilyen más modell sem... ez nem azt jelenti, hogy magával a módszerrel gond van.)

 

nem parkolnak autók a kiépített helyeken. Nem volna szabad engedni, hogy a bérlő ne vegyen igénybe arányos parkolómennyiséget.

 

Nagyon jó, hogy ezt leírtad. Itt most pontosan olyan korlátozó intézkedéseket javasolsz - és pontosan olyan céllal - amit a tömköz szolgáltatásban elitélsz. Én pedig itt teljesen egyetértek veled.

 

Sokkal jobb lehetne a forgalomszervezés.

 

Jobb lehetne néhol. Pl. amit a sorompókról írsz, azzal teljesen egyetértek.

De összességében van egy határ, ami sűrűn beépített területeken messze alatta maradna a szabadjára engedett igényeknek. Félmillió-millió fölötti városokban ez mindenképpen így van. A kapacitás tehát korlátos, és amire az utóbbi évtizedekben rájöttek, hogy mindenkinek jobb, ha nem nyomjuk el a határig, hanem kicsit alatta maradunk. Mert az kevés előnyért teljesen élhetetlenné teszi a belvárost. De ez asszem már egy másik téma...

Előzmény: Törölt nick (271)