Amikor szűkös erőforrásokon kell osztozni, akkor soha nem a szabad verseny a nyerő stratégia
A verseny hiánya azonban elkényelmesít, és mint láthattuk, a korrupció melegágya. Évtizedek óta nem láttunk érdemi korszerűsítést a közösségi közlekedésben.
Ami a szűkös erőforrásokat illeti, legszűkösebb erőforrás a parkolás. Már jó ideje szabályok írják elő, hogy milyen beépítéshez milyen arányban kell parkolókapacitást is létesíteni. Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy Budapest
a) mennyire vette figyelembe ezeket az előírásokat, megépítette-e az előírt kapacitásokat, vagy koppanásig beépített minden területet
b) arra még kíváncsibb lennék, hogy milyen arányban kihasználtak az épített parkolókapacitások, és miért tátonganak üresen mélygarázsok, miközben az utakon a parkoló járművektől nem lehet közlekedni.
Na mindegy, ezek a kérdések itt off, úgyhogy le is állok ezzel. Annyiban tartoznak a témához, hogy a BKV konstruktív karcsúsításnak tekinteném az erőszakkal fenntartott monopolhelyzet lazítását, az egyéni és az alternatív közösségi rendszerek bénításának oldását, lehet, hogy a BKV-nak is jót tenne. Ha tényleg olyan jó a BKV, akkor ebben megerősödhetne.