Csopakiutca Creative Commons License 2012.01.17 0 0 204

Nem tudom, miként olvastad ki eddigi hozzászólásaimból azt, hogy én vagyok Ferenc József reinkarnációja, minden szép, minden jó, és mindennel meg vagyok elégedve.

A BKV szakemberei sem indítanak minden hónapban új járatot – bár megtehetnék.

 

Vrobee – akit sajnos nem ismerek – még nem írt le olyan mondatot ebben a topicban, amellyel ne értenék maximálisan egyet. Ő nem csak Neked, hanem másoknak is igyekezett válaszolni, nem ismételném meg.

A BKV-nek tudtommal van olyan kötelezettsége, miszerint úgy kell a tömegközlekedési hálózatot kialakítani, hogy minden fővárosi lakos a lakásától számított legfeljebb 500-600 méteres távolságon belül ezt elérje. A jelenlegi hálózat ismereteim szerint ezt 95 %-osnál jobb arányban teljesíti.

A rendszerben nem az a hiba, hogy egyes járatok 20 helyett 25 percenként járnak-e, vagy a külső területeken tesz-e egy kis kitérőt, hogy olyan területen is legyen ellátás, ahol nem lenne.

A legkisebb baj a vonalhálózat.

Én pl kíváncsi lennék arra, hogy az alvállakozói szerződések alapján mennyi pénz folyik ki, nem hinném, hogy az így üzemeltetett járatokra eső jegybevétel ezeknek a cégeknek megéri. Azt már megállapítottuk, hogy a tömegközlekedés önmagában nem nyereséges, az alvállakozó viszont nyereségre dolgozik.

Az is érdekelne, hogy a 4-es metró költségeiből mennyi valós – a reális mérnöki díjaktól a beépített beton áráig – és mennyi a korrupciós pénz, feleslegesen kifizetett kötbér, szintén tovább nem részletezendő.

Nekem is lenne pár ötletem.

 

Más területtel foglalkozom, nem vagyok közlekedési szakember, csak az átlagnál érdeklődőbb UTAS. S talán a logikus gondolkodás képességével is valamennyire megáldott a sors. Soha nem volt autóm – vélhetőleg már nem is lesz – a BKV-t megalakulása óta használom, már előtte is igénybe vettem a FAÜ, az FVV stb szolgáltatásait. Az 1970-es, 1980-as években senki nem tudta, ki a BKV vezérigazgatója, nem voltak AA, AB ügyek.

 

Egyes hozzászólások alapján időnként olyan érzésem volt, hogy ők a Titanicot is megmenthették volna, ha módjuk lett volna benn néhány fotelt arrébb tolni.

Előzmény: troglodita (183)