Törölt nick Creative Commons License 2012.01.15 0 0 159

Úgy tenni relatív vonzóvá a közösségi közlekedést, hogy az alternatívát hatalmi erővel ellehetetlenítjük, ez egy elég régi stratégia, az elmúlt évtizedek fővárosi vezetése is nyíltan ezt vallotta és gyakorolta. Az alternatíva nélkül maradt központi rendszereket aztán lehetett lerabolni, kizsigerelni, tönkretenni, fejőstehénnek kezelni. Nem biztos, hogy bölcs dolog.

 

Én azért annyira nem örülök annak, hogy az alternatív közlekedési módok büntetésével és fizikai ellehetetlenítésével próbálják fenntartani a BKV monopolhelyzetét és felmentését a verseny alól.

 

Ami a nyugdíjast illeti, ő nem támogatást kap, megfizetett a nyugdíjáért. Persze mondhatod, hogy a BKV is megdolgozott a díjért, amit nem kap meg az államtól, erre mondom én, hogy nem kellene teljesíteni azt a szolgáltatást, amiért nem fizet a megrendelő. A BKV-nak programja kellene legyen arra, hogy ha nem kapja meg a szolgáltatásért a díjat a megrendelőtől (ki az, a főváros vagy az állam?) akkor az elmaradt díjak mértékében állítja le arányosan a szolgáltatásokat is. Továbbra is úgy látom, hogy a nincsből nem lehet fizetni: sem a dolgozók bérét, sem a költségeket, sem az állapot fenntartásához szükséges beruházásokat.

 

Az pedig, hogy más területekre jut pénz? Demokrácia van, szabadon választunk, szabadon állítunk jelölteket, előtte megkérdezhetjük a jelöltet, hogy melyik kérdésben milyen álláspontot fog képviselni. Ha amarra van pénz, erre meg nincs, akkor bizony a többség így döntött. Sajnos leggyakrabban én sem tartozom a többséghez.

Előzmény: Törölt nick (158)