Csopakiutca Creative Commons License 2012.01.15 0 0 151

Én soha nem jutottam el Japánba, de Milánóba sem, csak Prágáig, Krakkóig. Amennyire az ott töltött időm engedte, igyekeztem kipróbálni az ottani tömegközlekedést. A járműveket nem találtam zsúfoltabbank - ha úgy tetszik, jobban kihasználtnak - mint Budapesten.

Tényleg nem léehet megérteni, hogy az utazási igény nem egyenlő egy hányadossal, hogy egy nap X utas utazik valamely szakaszon, y fér bele egy buszba (villamosba,stb.) és a kettő alapján akarjátok megállapítani a "kívánt" sűrűséget.

Egy bizonyos követési időnél nem lehet túl lépni, mert attól kezdve a még meglevő utaslétszám is más megoldást keres, de hobbiból, hanem, mert rákényszerítik. Annak idején jó néhány járatot szüntettek meg ezzel a módszerrel, miután "kellő" ritkítás után közölték, nincs rá igény.

Egy járaton nem azonos minden két megálló között a terhelés, de ezt is leírták már. Van, ahol többen veszik igénybe, van olyan szakasz, ahol kevésbé. De a járatsűrűságet talán mégis ahhoz kell igazítani, hogy a vonalon teljes egészében, utaslemaradás nélkül lehessen igénybe venni.

Az, hogy este kihalnak az utcák, annak több társadalmi oka van, messzire vezetne ennek elemzése, de nem mindig volt ez így.

Előzmény: Törölt nick (147)