Törölt nick Creative Commons License 2012.01.15 0 0 150

Az a jelzésem nem nagyon érintett meg senkit, hogy ha pénzügyileg veszteséges a közlekedés, akkor nem kellene-e azzal (is) foglalkozni, hogy az utazások kiváltó okait, az utazások mennyiségét csökkentsük.

 

Mert amíg a nincsből fizetjük a tömegközlekedést, és a dolgozót olcsón elvisszük a munkaadóhoz, addig a munkaadó nem gondolkodik azon, hogy oda vigya a munkát, ahol a dolgozó van. Meg persze az állam sem gondolkodik el azon, hogy ne kényszerítsen ki utazásokat például ügyintézésre, betegellátásra, stb.

 

Talán provokációnak vettétek, pedig komolyan vetettem fel, hogy a gazdaságnak, a munkahelyeknek is érdemes lenne úgy alakulni, hogy helyben, gyalogos-kerékpáros hatótávolságban legyen a munka.

 

A gépkocsik és a lakások adásvételét is érdemes lenne górcső alá venni. A tulajdonosoknak ma iszonyú teher és kockázat egy vétel, egy eladás és egy csere is. Kevesebbet kellene ebből az államnak lenyúlnia, akkor gyorsabban és könnyebben költözne a munkaerő a munkahelyhez, és könnyebben venne járművet az ember azza az időszakra, amikor éppen nem megoldott a közösségi közlekedése, könnyebben is válna meg tőle, mikor már nem indokolt, vagy  nem finanszírozható.