Törölt nick Creative Commons License 2012.01.15 0 0 148

Egyáltalán, mire megy ki ez az egész? Kinek az érdekében írogatnak azok, akik jól kivehetően a ma még (nehezen, talán hibákkal is), de működő tömegközlekedést is szét akarnák verni?

 

Ha például rám gondoltál, tévedsz abban, hogy a működő tömegközlekedést szét akarnám verni. Pont ellenkezőleg, arra szeretnék rámutatni, hogy amit te "még működőnek" látsz, azt népünk, parlamentünk, kormányaink már rég szétverték. Mert az, hogy szerkezetileg áll, műszakilag működik, bár egy szakembernek ez a lényeg, mégsem jelenti, hogy működik, ha a finanszírozása már rég nem megoldott.

 

Már eddig is döbbenetes veszteségeket szenvedtünk el azért, mert a politika tojik a rációra, a szakmai, műszaki megfontolásokra. Semmit nem látok, ami ezt megváltoztatná, semmilyen veszteség nem elég nagy ahhoz, hogy ez a magyar politikai hozzáállás megváltozzon. Dehogy akarom én szétverni, arra hívom fel a figyelmet, hogy már megtették mások. Ami még működni látszik, egészséges finanszírozás hiányában már régóta nem "működik". Azt a bizonyos szétverést rég megtették, és bizony nem a hírnök tette.

 

Ha egy fában megszűnik az élet, leáll a keringés, az még egy jó darabig fának látszik, csak már lomb nincs rajta. De télen még ugyanolyannak látszik, mint a többi. Sajnos ilyennek látom a magyar közösségi közlekedést: bár a fa szerkezetileg még áll, de a keringés (a bevételek - kiadások, a használat - karbantartás, a fogyások - pótlások egészséges keringése) már rég leállt. Kívánom, hogy térjen vissza bele az élet, de ha mégsem tér, akkor bizony jön Kairó a szakadt mikrobuszaival, Manila a tuctucokkal nem árt ezt tudatosítani. Ha megtörténik, biztos, hogy nem én akartam így, még akkor sem, ha előre láttam és időben szóltam.


Előzmény: Csopakiutca (137)