Ezt annak idején részletesen elmagyaréztam neked. Nem értetted meg, esélyed se volt, hiszen azóta kiderült hogy a legalapvetőbb dolgot sem érted. Teljesen egyetértek a 61472-vel.
Megpróbálom viszont legalább érzékeltetni, miért számíthat az a minimális eltérés, ami egy óriási sugarú körpályán való mozgás meg annak az érintő egyenesén történő mozgás között van. Nem specrel példával - mert ahhoz előbb az alapokat kéne értened - hanem sima newtoni mechanikával.
Megy egy vonat egy jó nagy körben lefektetett sínen. A kör közepén van egy oszlop. A vonat ablakában van egy fegyvertávcső, beirányozva az oszlopra. Az oszlop szépen a szálkeresztben marad ahogy a vonat megy körbe-körbe.
Aztán egyszer csak átváltják a váltót, a vonat letér a körpályáról és egy egyenes sínen megy tovább, ami a körpálya érintője.
Varázslatos módon az oszlop kimozdul középről és elkezd hátrafelé kivonulni a látómezőből. Akármilyen nagy is a kör, akármilyen kicsi is az eltérés a kör íve és az érintő között.
Ez egy olyan eset, ahol az a nagyon kis elfordulás is számít, ami az íven van, az érintőn meg nincs.
----------
Pont ugyanez van az eredeti feladatban az idővel, az a kis elfordulás ott történetesen nagyon sokat számít. De ez nem olyan dolog, amit Einstein könyvéből szövegelemzéssel megkaphatsz - nem fogsz olyat találni hogy kis szögelfordulás általában mit csinál az idővel vagy hasonlót - ehhez az értelmét kell megértened a modellnek és aztán alkalmaznod a megszerzett tudást az adott feladatra.