Törölt nick Creative Commons License 2012.01.10 0 0 3671

Én nem vagyok még PT tulaj -tehát tapasztalatom nincs- de szerintem az ilyen mai agyonelektronizált autóknál már nem egyszerű feladat az áttérés. A legjobb talán ha van egy manuláis váltós donorautód alkatrésznek.


Ha csak a PT Cruiser alkatrészkatalógusba belelapozok, pár perc  alatt egy csomó különbség látszik:

- A főtengely végén a manuálisnál lendkerék konverter tárcsa van, míg az aut. váltósnál ahhoz való konverter. Tehát kell egy komplett kuplungszett is lendkerékkel és konverterrel együtt.
- Más a folytószelepház manuális és automata esetén.
- Más a motorkábelezés
- Más a motorvezérlő elektronika

- Lehet, hogy más jelet ad a sebesség jeladó is, mivel a manuálisnál más kódon fut az is - ráadásul az automataváltóban van külön főtengely-sebesség és kihajtás sebesség jeladó.

- Az automata váltósnak van még külön egy vezérlő elektronikája is

- Más a váltófelfüggesztés
- A manuálishoz ki kell építeni egy komplett hidraulikus kuplungrendszert fő-és munkahengerrel, pedállal és csövezéssel.
- Emellett a váltókulisszát is "át kell rendezni"
- Az automata váltó vezérlése kapcsolatban van a gyújtáskapcsolóval is.
- Más kódon fut az automata és manuális autó kormányműve is valamiért.

Azt hogy a motorvezérlő kompatibilis-e a manuálissal csak egy elektromos leírást tartalmazó szerelésiből vagy más komolyabb szervizprogiból (Autodata, Autofit stb.) lehetne megtippelni - ha össze tudod hasonlítani a szenzorok jeleit. Az viszont látatlanban is valószínű, hogy lehúzott szenzornál azonnal hibaüzenetet fog generálni a rendszer - ami miatt az is könnyen elképzelhető, hogy letiltja a a gyújtást is.

Szerintem érdemesebb lehet automataváltó specialista céget felkeresni inkább első körben egy árajánlatért, mert néha nem is olyan nagy a gond a váltóval. Jellemzően az olyan cégek viszonylag korrekt áron dolgoznak - ahol csak az automataváltó javításra vannak ráállva.

 

pl: http://www.autoromai.hu/

Előzmény: ptxavi (3668)