Flacika Creative Commons License 2012.01.08 0 0 1434

Hogy kicsit is tisztábban láss a lila ködtől... Ha csak vonaljegyek lennének, nem lenne a BKV sem veszteséges. A bérlet áráért nem egészen 31 db jegyet vehetsz, többek között itt a veszteség oka. Meg ott, hogy csúcsidőn kívül sem lehet bizonyos követési idő fölé menni, mert a Főváros előírja a paraméterkönyvben, mennyi teljesítményt kell kiadni. Akkkor pedig, amikor egy villamoson 5-10 ember utazik (pl. hétvégén egyes időszakokban), akkkor ha mindenki vonaljegyes, akkor is veszteséget termel.

 

Az meg tény, hogy a tömegközlekedés A VILÁGON MINDENHOL VESZTESÉGES (értsd: csak utasbevételből-jegybevételből nem működtethető). Legfeljebb az üzemeltetés nullszaldós 1 vagy 2 helyen (pl. szöuli metró volt ilyen 10 éve, azóta nem tudom...), de a beruházásokat ott is külön (pl. állami) forrásból finanszírozzák.

Előzmény: kobalszki (1432)