zezoka3b Creative Commons License 2012.01.07 0 0 5566

Na, bekötöttem én is! Mivel tegnap felhívtam a kiskőrösi Toyotát, beszéltem az ottani autóvillamossági szerelővel, azt mondta nyugodtan kössem a bikapontra, csak rakjak vele sorba egy biztit. Ez amúgy is volt benne az üvegtesű hengeres, de levágtam, mert nekem a késes bizti szimpibb volt (másik ha szétugrik a műanyag ház, akkor akár le is testelhet a kilógó 12V), meg a másik ok, hogy csúszósarut rárakva is kifért a bikapontra kötött vastag kábel mentén a lyukon, tehát mellette lefelé (képen még csúszósaru nélkül, próba céljából):

 

Aztán rákötöttem a helyzetjelző pozitívra:

 

Végül felrögzítettem a dobozát a bizti/reléház felső tartójához kötegelővel, ezen tartót egy csavar fogja a vázhoz, az alá rögzítettem a testet (persze mielőtt rögzítettem), elrendeztem a kábeleket, textilszalaggal betekertem minden kábelt, elkerülve a kidörzsölődést, meg egyben rögzítés is (a lökhárítóból feljövő amúgy is fekete gégecsőben fut), meg kapott egy 5A-es késes biztit (halványan látszik a sárga csík), hogy feléledjen a tápvezeték is:

 

 

Ja, és van egy valami, amit tudtam már, miután rákötöttem, csak még nem volt elrendezve a sok kábel, véletlen vettem észre: amikor bezárom, vagy kinyitom az autót, akkor is gondolom a dc-dc inverter felől kap valamit a kis aksi (ami aztán ki is tudtam mérni műszerrel, h felugrik kicsit 13,8V-ra), ezért egy 3-4mp-re bekapcsol a led olyankor is! Coming home - leaving home funkció véletlen beépítve! :) Meg amikor bezárás után 90mp múlva a főfékhenger bevákuumozza magát, és zizeg az autó egy rövidet, akkor is 3-4mpre bekapcsol a led. De ez nem zavar. Valszeg ez is a dc-dc inverter 100A-es kimenetéről megy, és az meg 13,8V-on, ezért természetes, h arra meg bekapcsol a led... De az első két melléktermék (h bezáráskor, kinyitáskor) bekapcsol pár mp-re , az kifejezetten tetszik! Mások ezért fizetnek! :)

Előzmény: jazmine35 (5564)