Szerintem Fez tud ebben a legtöbbet segíteni, de amiben tudok, segítek. Az elpattogós dologra válaszolva szerintem nem üzemszerű, a szerelőm egyszer azt mondta, hogy rakjak bele pár mázsa cementet, akkor nem fog elpattogni.:)
A viccet félretéve: nem terpesztenek a hátsó kerekek ( olyan, mintha csámpás lenne az autó, befelé dőlnek a kerekek)?
Mert a hátsó lengőkarcsapágyak bizony idővel megadják magukat. Akkor jelentkeznek a hirtelen felütések, az útfelület "érdekes" kezelése az autó részéről. Olyat nem csinál, hogy aknafedeleken meg-megcsúszik a hátulja, vagy labilissá válik?
Ha ilyen jelenséget produkál, majdnem bitos, hogy a lengőkarcsapágyak lesznek a ludasok. Ha hazatértem Magyarországra, az első dolgom lesz, hogy megcsináltassam én is.
Nekem BX-em van, de ez a hiba ott is nagyon hasonló (erősen felütő hátsó futómű, a hátulja csúszkálása, labilitása kissé nedves úton, illetve hirtelen útegyenetlenségeknél).
Az elölről érkező erős felütésekl lehetnek a kifáradt stabilizátorok, illetve gömbcsuklóktól is. Érdemes megnézni a trapézgömbfejeket, valamint az a gömbcsuklókon található porvédőket. Ha lyukas valamelyik, minél előbb cserélni kell, mert semmi sem védi az alkatrészt a bejutó portól, s egy idő után berágódik.
Lehet fáradt lengéscsillapító is. Ha leveszed az első kerekeket, láthatod, hogy a lengéscsilapító külső felülete olajos-e. Ha igen, a lengéscsillapító elfáradt, így nincs kenőközeg az alkatrészben. Ez is lehet egyik oka a felütésnek. Általában cserével orvosolható, felújítani nem érdemes.