zimi78 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 45

Nekem azt mondták, az első csörlős startom előtt, hogy egyetlen ökölszabály van; a kupolának merőlegesen kell néznie a csörlő kötelére, meg, hogy az újonc csőrölt pilóták inkább többször pillantsanak fel a kupolára, hogy úgy van-e. Azt mondták, hogy ha az ernyő valamerre "kitör", minél jobban kitört, annál nehezebb "visszahozni".

Nagyjából ennyi. Ezt a fékezéses dolgot -emlékezetem szerint- nem emlegették.

Én eddig még sosem foglalkoztam különösöbben a dologgal, mert a csörlős startom jól sikerült és csak minimálisat kellett korrigálnom.

 

De biztosan összefügghet a fullstall és a csörlés miatti nagyobb állásszög, ha még Szabó Peti is ezt említi elsőnek (tudtommal még a 80-as évek végén volt egy balesete abból, hogy kitört az ernyője oldalirányban. De az teljesen más eset volt, nem teljesen az a csörlés amit mi ismerünk. Még tán csörlésnek se nevezhetjük..)

Előzmény: bright26 (44)