Meg kell mérni, ha lehet.
Ha már eléri a terhelés a motor 80%-os hatásfokához tartozó értéket, akkor elmegy.
Gondolj bele, hogy direkt extrém példával pl. egy 5kW-os motor hajt egy kerékpárt forgalmi okból 15km/h-val. Minden lesz, csak jó hatásfok nem. Ott egy 300W-os jó moci 2-3A-rel elmenne, a nagyobb motornak ez a fél fogára sem elég.
Durva hasonlattal Simsonba 40km/h-hoz 50-es, vagy 350-es kétütemű blokk fogyasztásának összehasonlítása.
Hpm5000B
http://www.goldenmotor.com/eCar/HPM10KW%20%2872V%29%20Data.pdf
17A-nél 28%-os hatásfokot ír.
http://www.goldenmotor.com/eCar/HPM5000%20%28104V%29%20Data.pdf
9A, 18%-os hatásfok. 9A-rel az 500-as Elbike igencsak hasít, kb. 35-40km/h-val.
Anno mértem az 500-as elbike üresjárati áramát. 0,5A körül emlékszem. Dube 1000W-osára valami több A-es üresjáratot írt.
Az árammérő a barátunk, megmutatja, mi a helyzet. Mérni, mérni mérni. Persze nagyobb tömegnél és menetellenállásnál ágyúval verébre effektus lehet minden Wattot spórolgatni. De az akkuamortizáció zsebbe nyúlós kérdés, legalábbis számomra.