Zuzmara Creative Commons License 2011.12.03 0 0 371

Kedves Pixmania!

 

Kb. 2 hónappal ezelőtt rendeltünk Önöktől az ismerősömmel közösen 2 db Western Digital merevlemezt.

Az egyik (az enyém) a mai napig rendben működik hál'istennek, viszont a másikkal gondok adódtak a héten, elvitte az ismerősöm egy szervizbe, és ott a vizsgáló program 1265 hibás szektort állapított meg a lemezen, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a szerkezet tönkrement, köztudott, hogy a vincseszterek ilyen jellegű hibáját (sajnos) nem lehet javítani, a termék kuka.

Szeretném megkérdezni, hogy ilyen esetben hogyan működik Önöknél a garancia érvényesítése? Ugyanis – mivel Magyarországon vásárolt termékről van szó – gondolom a magyar törvények szerinti fogyasztóvédelmi ill. garancia érvényesítési feltételek érvényesek. Ez pedig kimondja, hogy ha garanciaidőn belül egy termék meghibásodik, és annak javítása nem lehetséges, akkor kérheti az ügyfél a termék cseréjét (ugyanolyan termékre, vagy ennek hiányában hasonló kategóriájú termékre), vagy a termék eredeti ellenértékének visszatérítését.

Ezúton érdeklődök az Önök hozzáállásától, hogy ilyen esetben a pénzvisszatérítés helyett lehetőséget nyújtanak-e arra, hogy az azonos termék cserét válassza az, akinek ilyen jellegű meghibásodás történik az adott termékkel? (Előző esetben ugyanis nem sokra mennék az akkori vételár visszafizetésével, akár utalvány formájában sem, hiszen azért a pénzért jelenleg nem tudnék venni (még a kétszereséért sem) ugyanolyan terméket.)

Mivel a terméket (magyarországi telephely híján) gondolom hogy nekünk kellene visszajuttatni az Önök franciaországi telephelyére, ezzel minden bizonnyal egy több hónapos kálváriát indítanánk el, nem beszélve arról, hogy nyilván a külföldre való csomagszállítás költsége is a vásárlót terheli.

 

Kérem, írjanak valami biztatót arra vonatkozóan, hogy korrekt ügyéntézésnek nézünk elébe, és hogy mégse bizonyul igaznak az Önök kétes hírneve, az ilyen esetben való hozzáállásukat illetően.

 

Üdvözlettel:

 

Géza