1435mm Creative Commons License 2011.11.21 0 0 3831

Szervusz Imre!

 

Valóban, a csatolt térkép részleten jól kivehető a kérdéses iparvágány. Örülök, hogy valami "régi újat" tudtam írni emlékeimre támaszkodva.

Hozzászólásod azonban bennem egy kérdést vetett fel: mi összefüggés van a Kispest vasútállomáson visszaépített FVV - MÁV vágánykapcsolat és a Kőbánya-Kispest vasútállomáson (feltehetőleg 1961 előtt) megszűntetett iparvágány között? Emlékezetem szerint 1961 táján még létezett a kérdéses iparvágány keresztül a műúton. Az lehet, hogy már nem ment végig az asztfaltgyárig, és véget ért az erdőben. (Akkor még a mostani metró forgalmi telep helyén préri volt, és senkit nem zavart az az iparvágány. Akkoriban még az első metró vonal is csak a jövő zenéje kategóriába tartozott.)

Régen valóban volt egy vágánykapcsolat a villamos és a vasút között Kispest vasútállomáson a Hoffher Albert utcában. (Talán az egykori Villanytelep szén és salak szállítmányait vitték rajta.) Nyoma, az "indokolatlan" kitérés a vágányvezetésben a villamos pályán még most is látható. Ennek alapján jól beilleszthető az egykori összeköttetés váltója.

(Az egykori Villanyteleppel kapcsolatban már régebben tettem fel egy érdeklődő hozzászólást, de válaszként csak egy kritikát kaptam a betűk mérete miatt. Sebaj.)

 

Üdv.:

Béla

Előzmény: Bárdos Imre (3824)