Poc2 Creative Commons License 2011.11.05 0 0 17889

Igen,valami combos akku kell bele,de nem hiszem hogy olyan horror összeget ki fogok fizetni egy 20Ah pakkért.Mivel már jóideje aktuális az akku,ezért olvasok mindent ami ezzel kapcsolatos.És az a meglátásom,hogy az a 20Ah max a 300W-os biciklimhez lenne jó.Nem a kisütőáram miatt,hanem a 20Ah miatt.Na meg azt szűrtem le hogy a LiFePo bírja a 2-3C kisütést,de nem az az ideális neki.Meg szerintem a cellák elmászása egymástól is erre a nagy áramú kisütésre vezethető vissza.Ezért található sokk pakkban kisebb teljesítményű cellák párhuzamosítása.A több milliós autókban,motorkerékpárokban is több száz,vagy ezer cellát használnak,nem pár tizet.Nyilván az akkunak is jobb ha sok cella van párhuzamosítva.Tehát én ha eljutok oda hogy akku vétel,nem motorteljesítményhez fogok dupla akkut venni,hanem a felvett áram kétszeresét fogom venni Ah-ban.És ebből az is kitűnik,hogy a Li-ion cellák sem rosszak ilyen célra,csak megfelelően kell méretezni.Mivel minden tipusú akkunak meg van adva az ideális kisütési tényező,így a pakknál ezt veszem alapul.Pl a Li-ionnál 0.5C,a motor pedig 12A-t vesz fel csúcsban.Tehát 24Ah Li-ion megfelelne,mivel 0.5C az ideális neki,és így nem is melegednének.De ez bármilyen más akkura igaz.Meg én szeretnék nagyobb távot megtenni a géppel.A 800W-os motor fogyasztása lehet kb 2KW/100km,feltételezve hogy 40km/h-nál eszik 800W-ot.Akkor a 48V 20Ah akkuval jó esetben is csak 40km-t tehetek meg.Vagyis naponta tölthetem,és igazából nagyobb távokra el sem indulhatok.Az a 960W az a 300W-os bicajt elvinné kb 100km-re,ami megfelelő lenne számomra,mert naponta megyek 25-30km-t.

Előzmény: dube/1 (17883)