Elővettem az Ikarus Story 2-t.
126. oldal:
....."Plitzer György 1926-tól kezdve szabadalmaztatta fémvázas személygépkocsi konstrukcióit, de autóbuszok fémvázas kivitelével csak 1934-ben kezdett foglalkozni, amikor Jordán Károly terveit felhasználva, a Ganzzal együtt elkészítettek 3 darab troli karosszériát, aminek vázszerkezeténél figyelembe vették az Árpád sínbusz vázszerkezeti megoldásait"....
....."A tervezői üzletközösségbe 5 cég lépett be: az Orenstein és Koppel, a Metalló, a Ganz, a Zupka Lajos és Fia, valamint a Rába."....
127. oldal:
...."az 50 autóbusz rendelésből 28 darabra a Ganz, 8-8 darabra a Metalló és a Zupka cég, 6 darabra az Orenstein és Koppel Magyarország Rt. kapott megrendelést"......
ugyanezen oldalon egy kép:" 2.152.a. kép a GANZ nagy szerelőcsarnokában, gyártás alatt levő MÁVAG 600-as jelű nagyméretű autóbuszokról készült."
A képen egy sínekkel ellátott akna felett láthatóak a csőrös alvázak, rajtuk a már szinte teljesen kész vázszerkezet, a háttérben egy Árpád- típusú motorkocsi még oldalüvegek nélkül, fényezetlenül, a kép jobb alsó sarkában a szokásos Ganz Budapest embléma.
A csarnok vázszerkezete is ugyanaz mint Szécsey mester Ganz mellékvonali motorkocsik és pótkocsik című remekművében látható a 96-ik oldalon az 55. ábrán.
Tehát ha Finta László igen alapos kutatása során tévedett volna, a fotó akkor is 99,5 %-ig bizonyítja hogy a Ganz igenis gyártott Mávag járóképes alvázra autóbusz karosszériákat. A maradék fél % esélyt a photoshoppal készített képnek meghagyom.