7fő
2011.10.15
|
|
0 0
5691
|
Tehát valakinek isten-látomása van, volt és ettől bizonyos annak létezésében.
1.) Ha Isten a tudatunktól függetlenül (objektíve) nem létezik, akkor ez kétség kívül egy hamis látomás
2.) Ha Isten a tudatunktól függetlenül (objektíve) létezik
- 21.) Ha Isten az érintett tudatától függetlenül is megjelenik, akkor ez közvetlen bizonyíték Isten létezésére, de feltételezi azt, hogy érzékszerveiken keresztül vele egy időben mások is tapasztalják ugyanezt, mi több a helyzet elégítse ki a bizonyítás tudományos követelményeit.
- 22.) Ha Isten az érintett tudatától függetlenül nem jelenik meg, mások számára nem tapasztalható tudományosan nem vizsgálható, de a látomást Ő okozza, akkor ez ugyanúgy csak közvetett bizonyíték létezésére, mint bármi más, amely mögött Isten mindenhatóságát véli, véljük felfedezni.
- 23.) Ha Isten az érintett tudatától függetlenül nem jelenik meg, a látomást nem Ő okozza, akkor ez egy hamis közvetett bizonyíték alapján történő igaz következtetés létezésére.
22.) pontban objektíve közvetett bizonyíték alapján logikailag szabálytalan módon, jut igaz következtetésre, a 23.) pontban objektíve hamis, szubjektíve igaz bizonyíték alapján igaz a következtetése.
E két pontban leírtakkal az a probléma, hogy a „látomás” nem csak, hogy elfogadott módon nem bizonyítható, hanem az, hogy tudományosan az igazsága nem is cáfolható. |
Előzmény: Törölt nick (5687)
|
|