rezgaras Creative Commons License 2011.10.14 0 0 3146

A mozdonyok nem vontattak sokáig gyorsvonatokat, amire készítették ôket. Nagyon megbízhatatlanok voltak. A magyar és francia források szerint a hibák fô forrása a pneumatikus vezérlés volt, de más francia források szerint a hajtás villamos részét leszámítva bármi el tudott romlani. A végén már gyakorlatilag minden menetre esett egy-két hiba. Emiatt a mozdonyokat elôször személyvonati és tehervonati szolgálatra osztották be, majd 1938-tól már nem voltak menetrend szerinti forgalomban. Ekkor még alkalomszerüen hétvégi kiránduló vonatokat vontattak Vierzon környékén. Egyes források szerint 1942-ben, mások szerint 1945-ben vonták ki ôket véglegesen a forgalomból és 1950-ben törölték a nyilvántartásból.

Nekem az a gyanúm, hogy a pneumatikus vezérlés alkalmazásának egyik oka az lehetett, hogy Kandó az amerikai Westinghouse alkalmazásában IS állt és emiatt szívesen használta az ott kifejlesztett pneumatikát. Csak talán a magyar verzió nem müködött olyan megbízhatóan, mint az amerikai.

Egy általam eddig nem ismert kép a Párizs - Vierzon villamosítás megnyitójáról:


http://archivchemindefer.free.fr/electrification/ePO/PO3.jpg

Előzmény: alkotasu (3143)