Hepatithos Creative Commons License 2011.10.08 0 0 2997

Abban igazad van, hogy felesleges mindenhol politikát keresni, ahol nincsen, van akit ez joggal irritál. De a politika elől elbújni sem lehet végtelenségig, és ennek a forszírozását képmutatásnak tartom. Vidnyánszkyt és Mártát, Hobo legközelebbi munkatársaiként ismertük meg,  nevük naponta röpköd a politikai sajtóban, nem is beszélve Dörnerről, akit az utóbbi húsz évben többen ismerünk radikális szónokként, mint színművészként, nem értem, miért szentségtörés, ha ez Hobo kapcsán szóba kerül, vagy fordítva? Kíváncsi lennék a véleményedre, és azt hogyan tálalod másképpen, de azért ne legyen már tabutéma, nem?

Eléggé meglepett, amikor Hobo a "HBB" búcsúkoncert kapcsán adott interjúiban kb azon háborgott, hogy a "másik oldal" által dominált média mennyire mellőzi vagy éppen kígyót békát kiabál rá. Az ismerős arcok kérdés kapcsán is utalt ilyesmire. Tekintettel a Vidnyánszkyval való barátságra és a (szakmailag!) kevésbé elismert közös munkák körüli csendre ezt eléggé érthetőnek tartom. 

Hobo sértettségére más magyarázatot viszont nem tudok, mivel elég régóta figyelem megjelenései bármely médiában, és nem emlékszem olyan esetre, hogy balról vagy jobbról bármilyen komoly kritika érte volna. Eléggé hihetetlen, hogy a "másik oldal" azóta orrol rá, hogy Cseh Tamás nélkül nem akart fellépni egy chartás rendezvényen, miközben Farkasházy kéthetente lelkesedik minden megnmozdulása iránt, ahogyan Cseh Tamásért is haláláig és azóta is. Én azt gondolom, hogy a távolságtartásával kivívott egyfajta tiszteletet amiért nem bántják, még annyira sem, mint mást, nincs az a művészi baklövés, amiről ne jelenne meg valami udvarias méltatás - persze nem állítom, hogy a kritika hiánya kedvezne a művek minőségének, de a sértettséget kurvára nem értem, illetve csak a színházi munkákra tudom vonatkoztatni. Persze lehet azt mondani, hogy ezek valamiféle liberális kultúrkampf ízlésterrorának az áldozatai, de most, hogy Vidnyánszkynak és barátainak  lehetősége van elfoglalni a (szerintük) őket megillető helyeket a színházi életben és a médiában, talán helyükre kerülhetnek ezek a művek is, legalábbis a "másik oldal"-on nem fog múlni, az hótzicher.

 

Halkan jegyzem meg, hogy pl ebben a topikban, ahol feltehetően Hoboval lojális hozzászólók vannak, miközben Hárs Viktor, Szabolcs vagy éppen Tátrai egyéb projektjeivel kapcsolatban sok lelkes szó esett, egyetlen nyomorult komment nem számolt még be a "Vadászat" az "Ember tragédiája" vagy a "csattanoga csucsu" által nyújtott feledhetetlen élmnyről, a színházi "Circus Hungaricus" körül is néma csend van, talán benneteket is valami kultúrkampf tartott sakkban? Pedig Debrecen sincs sokkal messzebb mint Kapolcs!

 

Azt csak "magunk között" mondtam, és eszemben sincs ezt Hobon számonkérni, ki vagyok én (hehe) ahhoz  csak, pusztán kíváncsi vagyok, Mártáért is kiáll e olyan harcosan, mint Vidnyánszkyért? Számomra az volna az egyenlő távolság diadala, mivel nem hinném, hogy ezt mindenki jó szemmel nézné, úgy érzem Hobo eddigi médiamegítélését ilyesmi a jelenlegi helyzetben nagyban befolyásolná, nem Hócipő/Narancs szinten.