hornhauser Creative Commons License 2011.10.07 0 0 110

"Ha már szó esett a niceai zsinat pűspökeiről is, miért tekinted Julius Caesar-t

is annak? 

 

Biztos lányos zavaromban írhattam, vagy gondoltad bele valamelyik hozzászólásomba..."

 

 

Nem veled van gondom, hanem az általad (76)-ban citált  könyv tartalmával.
Ellentmondást tartalmaz.

A szerző bizonyítékként használja Gergely pápa bulláját és a naptárreformmal
összefüggésben ezt írja (13. oldal):

    "De térjünk vissza a 10 napos reformra, amely helyreállította a
     március 21-i tavaszpontot, amely egyben azt is jelenti,
     hogy valamikor, egész pontosan a Julián naptár bevezetésének
     kezdetekor is ott volt."

A bulla erre vonatkozóan viszont azt állítja (6. és 7. bekezdésben), hogy a
naptárreformmal a tavaszi napéjegyenlőség visszatér a március 21.  
időpontra, amelytől a niceai zsinat óta hozzávetőlegesen már tiz nappal eltért

Ugye egyetértünk abban, hogy a két állítás csak akkor lehet igaz, ha Julius Caesar
a niceai zsinat püspökeinek kortársa lett volna.


Előzmény: Haralamos (108)