hornhauser
2011.10.07
|
|
0 0
110
|
"Ha már szó esett a niceai zsinat pűspökeiről is, miért tekinted Julius Caesar-t
is annak?
Biztos lányos zavaromban írhattam, vagy gondoltad bele valamelyik hozzászólásomba..."
Nem veled van gondom, hanem az általad (76)-ban citált könyv tartalmával. Ellentmondást tartalmaz.
A szerző bizonyítékként használja Gergely pápa bulláját és a naptárreformmal összefüggésben ezt írja (13. oldal):
"De térjünk vissza a 10 napos reformra, amely helyreállította a március 21-i tavaszpontot, amely egyben azt is jelenti, hogy valamikor, egész pontosan a Julián naptár bevezetésének kezdetekor is ott volt."
A bulla erre vonatkozóan viszont azt állítja (6. és 7. bekezdésben), hogy a naptárreformmal a tavaszi napéjegyenlőség visszatér a március 21. időpontra, amelytől a niceai zsinat óta hozzávetőlegesen már tiz nappal eltért
Ugye egyetértünk abban, hogy a két állítás csak akkor lehet igaz, ha Julius Caesar a niceai zsinat püspökeinek kortársa lett volna.
|
Előzmény: Haralamos (108)
|
|