misinator Creative Commons License 2011.09.30 0 0 636

Laikusként én is ezt gondolom.

 

Az én szememben egyszerűen elképzelhetetlen, hogy orosz alakulatnál úgy, és annyit foglalkozzanak pl. a lopakodóképesség értékeinek fenntartásával, mint az amcsik.

 

Az a légierő, nép, nemzet stb. amelyiknek a kirakatbázisa úgy néz ki, mint az Aranysas legutóbbi számában le van írva, meg számtalan fényképen , videón is látható - szóval nem egy Nellis... - az nem fog órákat, napokat tölteni azzal, hogy javítgassa burkolatot, meg ellenőrizze, hogy minden csavar be van e teljesen csavarva annyira, hogy ne nőjön a reflexió pár százalékot.

 

Volt egy film /már megint!/ - az viszont még megvan valamelyik videókazettámon - amelyen egy amerikai szakíró mutatta be a Zsukovszkij légibázist, meg a Mig-29-et, Szu-27-et, stb.

 

A légibázis gazos volt, szétszórva kannibalizált gépekkel, alkatrészekkel. Mindenhol madarak(!!!) tollászkodtak, a kifutópálya tele törmelékkel, kaviccsal.

Be is mutatták az oroszok, hogy milyen hatékony megoldásokat dolgoztak ki, hogy a hajtómű ne szívja be a kifutópályán található törmelélet.

Bevágtak egy snittet az amerikaiakról, akiknél üzemnap kezdetén az egész személyzet végigsétál a kifutópályán minden apró kavicsot összeszedve.

Rákérdeztek az orosz parancsnokra, hogy ők miért nem teszik ezt meg.

A válasza az volt - tipikus oroszos magabiztosságal - hogy a harctereket se szokták takarítani.

 

ENNYI.

 

Ebben minden benne van, az egész életszemléletük, felfogásuk.

 

Ez annyira így van most is, hogy a Yak-130 is így alakították ki, ellentétben a nyugati módosításával:

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-130/1575861/L/&sid=4fbf4d065cc3425f8e067ba90e20e143

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-130/1650723/L/&sid=4fbf4d065cc3425f8e067ba90e20e143

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-130/1650723/L/&sid=4fbf4d065cc3425f8e067ba90e20e143

 

http://www.airliners.net/photo/Italy---Air/Alenia-Aermacchi-M-346/1858553/L/&sid=6135c680f95a79cadb590112101fc98a

 

http://www.airliners.net/photo/Italy---Air/Alenia-Aermacchi-M-346/1935447/L/&sid=6135c680f95a79cadb590112101fc98a

 

Miért pont a lopakodóképesség 100%-os fenntartásával bíblődnének egy fűtetlen hangárban bundakesztyűben, vastag kabátban!?

 

A következő link számomra mindent elmond:

 

http://englishrussia.com/2010/07/26/then-captured-plane/

 

 

Majd Bogdan, meg a többi pilóta  felszáll /miután Szerjózsa még egyet rásózott a kinyiló szerelőnyílásra/, s megvívja a Honvédő Háborút.

 

Ezt a filmben valahogy így mondták: A bázis pilótái a végső harcra készülnek, amikor Moszkvát kell megvédeni.

 

Mi változott volna úgy 95' óta!????

 

Miért pont a T-50-nel változna meg ez a szemlélet?