Muurola Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376948

Sajnálattal látom, hogy a MÁV Csoport csak nehezen tud elmozdulni a szakmai holtpontról, és a mai napig úgy dolgoztok ki vágányzári technológiákat, mintha egy terepasztalon vonatoznátok valódi utasok elszállítása nélkül. A vágányzári technológia készítésének "mágusainak" sejtelmük sincs arról, hogy egy nemzetközi vonat menetrendjének drasztikus módosítását hogyan lehet a zömében idegen ajkú utazóközönséggel közölni. Nos a MÁV és a MÁV-START dilettáns csapatai szerint kizárólag magyar nyelven, a honlapra is csak külön kérésre és akkor is megnyithatatlan Hirdetmény útján. Olyan részletkérdéssel, hogy a társvasutak értesítése, a helyjegykiadó rendszerben való IDŐBENI átvezetés nem is foglalkoztak.

Azt csak a Matéczné Németh Ágnes szakmai felügyelete alatt nevelkedettek gondolhatják komolyan, hogy a nemzetközi utazásra is úgy megy az utas, mint a belföldire: maximum egy-két héttel előre váltva jegyet. Nos ha beszélgettek volna a téma felelőseivel (szakértőt azért e helyütt se írnék), akkor tudnák, hogy a lehető legrosszabb módszer volt a vonatokra a jegyértékesítést megkezdeni, majd azt minden értesítés nélkül sunyi módon felfüggeszteni, azt a hamis látszatot keltve, hogy a vonatok egyáltalán nem közlekednek, vagy épp mind megteltek. Ez természetesen félretájékoztatáshoz vezetett az állomásokon. Ezután meg jóformán azt is letagadtátok, hogy lenne egyáltalán vágányzár október 20-22 között.

A tegnapi nap folyamán a mav.hu oldalra felkerült a Hirdetmény, a MÁV-START oldalon ma sem elérhető (a főoldalra kihelyezett hírben lévő link a főoldalra mutat vissza, hiába ha egy profi szervezet minden komponense egyformán profi...)

Az október 20-22-i vágányzár lebonyolítására ahhoz járult hozzá a MÁV-START, hogy a vonatok a Keleti pályaudvar helyett a Nyugatiba érkezzenek és onnan is induljanak, kivéve azt a járatot, ami Belgrád és Prága között nem is érintene külföldiek számára is könnyem megközelíthető budapesti vasútállomást.

Mivel e vonatok egyike sem helyjegyköteles, így az utasok jó része várhatóan NEM értesül majd a vágányzári menetrendről, hiszen azt a magyar és a német menetrendi adatbázisok sem tartalmazzák - egyelőre (?).

Véleményem szerint az ügynek lehet majd némi sajtóvisszhangja és kis szerencsével személyi következménye is. Egy biztos, akik részei voltak ennek a "remek" technológia kidolgozásának, azok kirúgása semmilyen szinten nem lesz hátránnyal a rendszer további működésére, sőt...

Ha professzionális szervezet lennének, akkor úgy szervezték volna meg ezt a szégyenletes vágányzárat, hogy a vonatok a Keleti pályaudvarról indulnak (a Nyugatiba érkezés kisebb trauma), Rákoson még a mozdonynak sem kellett volna körbejárni, ha egy "tartalékgép" húzza ki odáig a vonatot. A szerelvény kocsijainak sorrendváltozását orvosolhatta volna, ha előtte a szerelvényt megdeltázzák a Keleti - Kőbánya -Felső - Ferencváros - Keleti háromszögbe.

Ennél egyszerűbb és nem feltétlenül költséges megoldás lenne vonatpótló buszok rendelésre a vonatok eredeti, Keleti pályaudvari indulási idejére, ahonnan a vonatpótló buszok a Nyugatiba vagy Rákospalota-Újpestre átszállítják azokat az utasokat, akik nem értesültek erről a tisztességesen meg nem hirdetett vágányzári menetrendről. Ez az egyetlen mód, ahogy a dolgok jelenlegi állása mellett még elkerülhetik a szinte bizonyosan bekövetkező botrányt. A MÁV-START mai helyzetében egy csuklós autóbusz kibérlése két napra nem egy vállalhatatlan összeg, különösen, hogy azt a vágányzár megrendelője, végzője örömmel kifizetné.

Természetesen e levél után arra sem hivatkozhat majd a MÁV Csoport egyetlen vezetője sem, hogy nem ismerte a kockázatokat és nincs felelőssége a történtekért!

Előzmény: István Gyuri (376947)