Hasonlót én is fotóztam Zürichben a múlt héten. Igazából nem a tábla volt a lényeg, hanem a teljes csapórudas sorompó, ami a villamospályát biztosította, a táblát csak utólag vettem észre a képen. (Ami egyébként rosszul sikerült, mert nem jó a fény, felnyílt a sorompó, és ebből a szögből kell egy kis fantázia a felismeréséhez, de dokumentum jellegel azért legyen itt a kép :) )
![](https://img.index.hu/imgfrm/6/6/3/6/THM_0009216636.jpg)
Egyébként nagyon fura a zürichi kocsik vezérlése: kormánykerék jellegű a kontroller, jobbra forgatva vannak a menet, balra a fékfokozatok. A menetfokozatok mindegyikéhez tartozik egy sebességérték (talán 3, 6, 12, 15, 18, 24, 32, 36, 48, 60 beosztással), balra meg a fékfokozatok vannak. A jv. induláskor beállítja az adott szakaszra érvényes sebességet (itt pl. a 60-as, váltókon csúccsal szemben a 12-t, a kanyargósabb részeken a 36-ot, stb, mindenhol tábla jelzi az értéket), és azt a sebességet tartja a kocsi. Féknél fék1-fék2-n játszottak, majd nekem úgy tánt, mintha valami pályába épített jeladó segítségével álltak volna meg azon a ponton a megállóhelyeken, ahol kell. Furcsa volt.