Most biztos viccelsz, mert ez -tőled- komolynak durva lenne.
Buszsávba nem csak a BKV, hanem a közforgalmú közlekedési eszközök mehetnek be.
A város működtetéséhez ezek gördülékeny, hatékony mozgása elengedhetetlen, ehhez a várost közvetlen anyagi érdek fűzi.
Nyilván nem lehet a túristabuszokat, azok utasainak -kirándulók, nyaralók- pár elvesztegetett percét azonos mércén mérni a munkába igyekvők idejével.
---
Amúgy a véleményem az ügyről:
Elég elterjedt dolog, hogy a nagyvárosokban a túristabuszok mozgolódását korlátozzák, hiszen a szűk utcákba beszorulás, tévelygés, az utazók ki-bepakolása (2-3 sáv szélességben...) jóval nagyobb káoszt tud okozni, mint amennyi előnyt a használóknak nyújt.
Ennek ellenére Budapesten a túristabuszok jelenléte egyelőre még általánosságban nem olyan komoly probléma, hogy ki kéne őket tiltani.
De vannak egyes helyek, ahol rendszeresen blokkolják a normál közlekedést / városhasználatot. Ezeken korlátozni kellene őket, ill. fokozottan ellenőrizni.
Ilyen pl. a Rákóczi úton a Keletitől a Blaha felé vezető buszsáv, ahol a város legfontosabb buszfolyosóját akasztják meg rendszeresen, ilyen pl. a Márc. 15. tér, ahol a legjobb helyen lévő közterületeket teszik használhatatlanná azzal, hogy ott parkolnak.
Szvsz. meg lehet találni a megfelelő kompromisszumot, kijelölt utaslerakó-felvevőhelyekkel, és távolabbi várakozóhelyekkel.