Macika Creative Commons License 2011.07.25 0 0 2179

Tiloson áthaladó jármű bírságolásával rengeteg esetben találkoztam már, legalább 3 fotó készült róla, vita nem lehet.

Sárgán áthaladó autósról jogerős döntést még senkitől nem hallottam, ugyanis bizonyíthatatlan. AKkor lenne bizonyítható (szerintem) ha sebességmérő műszerrel fotóznák a lámpán áthaladást, amely minden egyes kockára rátenné az idő és GPS-helyszínbélyeg mellett a jármű pillanatnyi sebességét. EBBEN az esetben valóban ítélheti úgy a rendőrség, hogy arról a sebességről a pillanatképeket kielemezve meg tudott volna állni az autós, ha akart volna.

De most, jelen esetben nem.

 

A nevezett jogszabálymódosítás a megszokott riogatás, semmi több.

Ettől függetlenül illik megállni sárgánál, mert aki megszokja, hogy sárgánál még odalép (fékezés helyett, pedig meg tudott volna állni, ha akart volna) az előbb utóbb belefut egy fél mp-es elcsúszás miatt a tisztán tiloson áthaladásba. Akkor meg vita nincs már.

 

A rendőrség (ezt az adatfeldolgozóból tudom) abban az esetben tudja a sárgán áthaladást vitathatatlan jogossággal szankcionálni, amennyiben látszik a fotókon (sok kép készül ám, 1-2 tucat is néha egy-egy szabálysértés folyamatáról), hogy a dugóban álló sor (mint az megszokott) a sárgára felváltás előtt indult meg és az épp a lámpa vonala előtt álló autós annak ellenére indult el, hogy már felváltott sárgára a lámpa. Ez esetben vita nem lehet a srágán áthaladás büntetésének jogosságáról.

 

Egyéb esetben - meggyőződésem - bizonyíthatatlan.

 

Az lenne a megoldás, ami Te is mondasz, nem véletlen, hogy Ausztriában kiválóan működik a dolog.

A Siemens (a Vilati emlékeim szerint valami egészen mást csinál, talán épület-installációkat, az új Nemzeti Színházat tudom, hogy ők világították meg) meg tudná oldani simán, ha jogszabályi előírás lenne rá, hiszen pár éve újították fel a közlekedési lámpák 90%-át és alakították át őket LED-esre.

 

Látod, erre kellett volna a TotalCarnak össznépi szavazást indítani, nem a B125-re!