Face86 Creative Commons License 2011.07.14 0 0 16700

Hello!

 

Nem kicsi az a menetmotor, gondolj bele a targonyát csak lassan kellett gurítania, cserébe erősre volt áttételezve. Az enyém villa emelő hidraulika szivattyút tekert, nem menetmotor, de nem "ritka" üzemű, mivel a villlás targonca munkaeszklöze a villája. Nem vágom ezeket az ED meg ilyesmi százalékokat, szívesen vennék egy leírást ezekről, nekem az adattábla is elég kopott szóval nem tudom pontosan. Alapvetően azt tapasztaltam hogy míg egy állandó mágneses gép gerjesztése "ingyen" van mert ott a mágnes állandó fluxust ad, addig ezek a soros gépek nem indulnak meg, míg nem folyik a megfelelő armatúra=gerjesztő áram, ergo komoly áram kell hogy értelme legyen. Én sem gondoltam hogy ennyire ilyen, míg nem próbáltam, de bizony tetemes mennyiségű áram kell bele. Nálad aránylag jó a helyzet, mert az a kb. 2,5kW bőven kell a kisautóba, ezért az a motor ki lesz használva és amiatt nem is olyan rossz a helyzet, de a 400A-en se lepődj meg majd (ha egyáltalán tudja a vezérlő), meg azon sem ha 100A-rel még nem nagyon indul meg gurulni :) (Majd kiderül mennyire túloztam)

 

Nézzük a jó oldalát: A soros motor főleg ha Balkancar (Kostov) egy szinte örök létnek szánt elpusztíthatatlan (Szovjet termékre emlékeztető) konstrukció. Nincs mágnes, semmi sérülékeny nincs benne, áram legyen és megy. Nem kell aggódnod, hogy párszáz Ampernél lemágnesezed az állórész mágneseket vagy ilyesmi. Jó az! :)

 

Sok sikert!

Előzmény: WooDoo (16697)