neofrix baszmacs Creative Commons License 2011.07.02 0 0 1112

 

Sziasztok!

 

Pár napja Dunakesziről repültünk (igen, Keszin nemrég még működő repülőtér volt) a Mátra felé. Dunakeszi vitorlás légterei működtek, de mi oda nem akartunk menni, a TMA alatti magasságokkal adtuk le a tervet. Bejelentkezés után a FIC-es kolléga azt mondta, hogy térjünk vissza Dunakeszi frekvenciára és majd Hatvannál (!) jelentkezzünk nála megint. Így is tettünk, és fél órán át hallgattuk a Dunakeszi startot, hogy agregátor, agregátor, mehet a maradék.

 

Azt szeretném kérdezni, hogy ez így jó dolog-e? A vitorlastartnak se radarja, se ráérő ideje nincs, hogy kövesse a forgalmat és tájékoztatást adjon. Nem lenne több értelme annak, ha a TMA lépcső szerint repülő gépek a FIC-nél lennének, és csak a koordinált légteret használók mennének Dunakszihez, hogy az szükség esetén lehívhassa őket?