Voltak ezek az ún. bérautóbuszok . valaki le tudná írni, hogy pontosan miben is különbözik a különjárati kocsiktól?
------------------
Különjárat : Alkalmi fuvar saját járművel, saját gkv-vel.
Szerződéses járat : Állandó, rendszeres, de nem közforgalmú fuvar, saját járművel, saját gkv-vel.
Bérautóbusz : Saját jármű, idegen gkv. bármilyen fuvar kivéve a közforgalmú menetrendszerinti járatot.
Népszerűbben :
A Bérautóbusz park 99%-ban már nullára futtatott, idős autóbuszok, melyek kaptak egy kisebb felújítást.
Utána kínálták boldognak és boldogtalannak.
Bárki bejött az utcáról, mutatott egy érvényes D kategóriás jogosítványt, kifizette az első részletet és vihette.
Menetrendszerinti, közforgalmú járatot nem végezhetett vele, mert az akkor is minisztériumi engedélyköteles volt, de különben azt csinált a bérleményével(bérautóbusszal) amit akart.
A Bérautóbuszok 99%-ban munkásjáratokat végeztek, elsősorban építőipari segédmunkásokat hordtak vidékről a fővárosba és egyéb helyen lévő építkezésekre.
Hétvégén elvitték a falu labdarúgócsapatának szurkolóit a négy faluval arrébb lévő járási/megyei rangadókra, vagy a helyi asszonykórust 40 km-re egy fellépésre.
A Bérautóbuszok mivel már nullára futott autóbuszok (8-10 éves kocsik) újbóli értékestésről szólt a történet (még egy bőrt lehúzni róluk) + a rendkívül rossz karbantartási körülmények miatt, igen hamar 2-3 év alatt selejt érettek lettek.
Így 12-15 évesen szinte kívétel nélkül mentek a kohóba.
Minden Volán más időpontban adta át saját Bérautóbusz üzletágának a kocsikat, de általában 7-10 évesen oda kerültek.
Amelyik Volánnak nem volt saját Bérautóbusz üzletága az pedig a 22.es Volánnak (eredetileg nehézgépszállító, tréleres Volán) adta át a Bérautóbusznak szánt buszait.
A 22-es Volán ezen a rész szakterterületen országos hatáskörrel működhetett.
A 22-es Volán központja Budapesten, Zuglóban a Nagy Lajos király útján volt. Volt egy felújító üzemük Vácegres községben is.