Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2011.05.31 0 0 20

Huh.

 

Igyekszem minden felvetésre legalább röviden válaszolni. Előre is elnézést, egyesek elég karcosnak tartják a stílusom, de nem érdemes ezen fennakadni, vagy megsértődni, nem azért írom, hanem hogy ne dolgozz feleslegesen, rossz irányba.

 

Nem tudom, mit tartalmaz a kiírásod, ki a konzulensed, mennyire veszi komolyan a munkáját, illetve mennyire ért hozzá. Kétségek merültek fel bennem...

 

A 6-os metró kifejezést vesd is el jó messzire, azt szerintem még a Fogasra is volt, aki ráhúzta, csak kellemetlen félreértésekhez vezet.

 

A külső körvasút _nem_ a probléma megoldása, csak "ha már ott van, kezdjünk vele valamit" ötletelések visszatérő szereplője. Lehet kezdeni vele valamit, de amin Neked dolgozni kellene, ahhoz inkább ne legyen túl sok köze.

 

Az általad Kőbánya-Központnak (mások által EXPO, illetve, Pongrác-csp.) nevezett pont telitalálat, sok-sok éve születnek rá javaslatok (pl. M2-ág ezen át a Liget térig igen-igen régi tervezetekre alapozva, vagy ugyanitt a rákoscsabai vonal átvezetése). Mivel itt gyakorlatilag _minden_ személyszállító szerelvény elvben (kapacitásproblémák miatt csak elvben) áthaladhat, ideális, kevés építést igényel (hiányzik a Ferencváros felől Zugló felé haladás lehetősége, ezt pedig a külső körvasúton át pótolni nagy pazarlás időben, távolságban). A metró idehozatala sem teljesen reménytelen, így pedig már egy teljes értékű központ, ha nem is végállomás.

 

Egyéb gondok: pl. a Hatvan felől érkező szerelvények számára egy új nyomvonal lenne szükséges (évtizedek óta) a dombvidéki kanyargás megspórolása érdekében, s ez az új nyomvonal nagyjából az M3-as autópályával lenne párhuzamos, azaz a Nyugatit célozná meg. Van továbbá néhány távlatibb terv (nálunk -- más EU-s tagállamokban építik, vagy meg is van hasonló), pl. a Kelenföldi pu. és a Nyugati közti vasúti alagút. Ez egyébként szintén tartalmazza kiegészítő beruházásként az általad leírt "Kőbánya-Központ" személypályaudvart (meg a Vágóhídnál még egyet), mert így záródhatna a vasúti körgyűrű.

 

Elindulni persze el lehet pusztán azzal is, hogy a meglevő kétszintű keresztezéshez tervez valaki létesítményt, de a szerelvények a mai végállomásaikra futnak be (a Kőbánya-Kispesthez kényszerűen irányítottak így ehelyett Kőbánya-felsőre pl.). Mindenképpen kell egy belvárosi tömegközlekedési kapcsolat, az M2A lenne a legjobb, addig pedig a 37-es felújítása a Blahától eddig.

 

Tram-train: ez kisforgalmú vonalakon működhet jól, de Ráckeve már kérdéses, távolságban. (Épp téma megint a "Hogyan javítanál..."-ban.) Ettől még szükség lesz valamilyen megoldásra, mert metró vonalon az 5-ös beláthatatlan időtávra csúszott el.

 

Metro-train: a legkézenfekvőbb "teszt-terep" az M2 és a GHÉV (szakmai fórumokon már támogatással bíró) terve. Ha ez megvalósulna, lehet a kiterjesztésén gondolkodni (akár Gödöllőn túl, akár a hálózat más pontjain, pl. az M3 mindkét végén, erről Szigeti Dánielnek volt egy igen részletes, szakmai munkája, sokáig a neten is elérhető módon).

 

A térképen jelzett zöld vonalat felejtsük el. Tudom, keményen hangzik, de ordít róla az időtrabló, pénzpazarló kerülő, olyan területeken át, amelyek utasvonzó képessége csekély.

 

Rengeteget lehetne írni még, de inkább keresgélj a témában és majd kérdezz.

 

/a/

 

Előzmény: PLACI (17)