" Gondolom valahol a Szentiván-Nagykanizsa közötti szakaszra akarják becsatlakoztatni a Sármelléket, de ennek mi érteme van, azt nem tudom. "
Hát igen. Kíváncsi vagyok, mire alapozva sikerült ezt kiokoskodni, mert még a vasútmániás topik szintjén is hajmeresztő butaság, nemhogy egy minisztériumi szakmai anyagban.
A Hodo-Egerszeg vonatok is szinte üresek, pedig annak mentén valamivel nagyobb települések vannak, és a végpontja is értelmes. Itt a megyeszékhely helyett lenne egy Balatonszentgyörgy. Maradnak a budapesti átszállók: a magasan legfrekventáltabb vasárnap esti időszakban van belőlük mennyi is? 10-15 ember talán, aki Pacsán és Sármelléken száll fel a buszokra. Meg az év két hónapjában az a pár strandoló, aki a jóval kézenfekvőbb Keszthely helyett a déli partot választa.
És még csak nem is az üzemeltetés a kérdés, hanem egy teljesen új infrastruktúra kiépítése annyira nulláról, hogy leülnek a mérnökök megtervezni a nyomvonalat. Egyáltalán ki adhatta ehhez bárki a nevét? LOL
" talán még a keszthely-héviz villamosvonal is megelőzi :) "
Meg az is... tartsa fel a kezét, aki szerint értelmes, mert szerintem nagyon nem az. :)
Buszt lényegében nem lehet vele kiváltani. Vágják szét a Sopron-Pécs, meg Győr-Nagykanizsa járatokat, hogy utazz szépen villamossal a két város között, és a végállomáson szállj át egy másik buszra, vagy mi? :) A nyomvonal általam ismert verziója meg nem érintené az elég népes Kertvárost, így ennek ellátására a lassújáratok jelentős részét is meg kellene tartani (főleg, hogy sokuk eleve tovább is megy Hévíznél).