Törölt nick Creative Commons License 2011.05.22 0 0 490

Hogy a vasúti pálya pontjai azonosíthatóak legyenek, a vonal 100 méteres szakaszokra, ún. szelvényekre van osztva. A kezdőponttól, 0-tól kezdődően 100 méterenként vannak elhelyezve a szelvény- vagy hektométer kövek. Tehát a kezdőponttól 100 méterre egy "1" jelű, 200 méterre egy "2" jelű, 24 kilométerre egy "240" jelű, 24 kilométer és 300 méterre egy "243" jelű szelvénykövet helyeznek el. Például így azonosítják a síntörés helyét: az eset az 56+32-es szelvényben történt. Ez azt jelenti, hogy az 56-os szelvénykőtől még 32 méterre van a hiba. De így azonosítják például a vonali sorompókat is, például: "AS672".

 

A szelvényezés tehát a vasúti pálya százméteres szakaszokra történő felosztása. A páros számú szelvénykövek a vasúti pálya jobb, a páratlanok pedig a bal oldalán vannak elhelyezve.

Előzmény: Prof63 (489)