radio111 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 16568

Mielőtt elmérgesedik a helyzet egykét dolgot nem ártana tisztázni. Szerencsére nekem, mint egyik kereskedőnek mindössze annyi közös pontom van az itt jelenlevő kereskedő kollegákkal, hogy mind lámpával foglalkozunk, a piacon, hogy úgy mondjam nincs ütközési pontunk.

 

-szóval egy lámpa két úton jöhet be az országba: "magánimportként" és importként. Előbbinél nyitva van a "DX típusú" szállítás, kis tételekben gyakorlatilag vám és áfa nélkül bekerülhet, utóbbinál 25 % áfát és vagy 6% vámot le kell gombolni (ráadásul ezeket a szállítási költség után is ki kell fizetni)

-a nagy kínai gyártók árképzése olyan, hogy van egy MRP (minimális eladási ár, ennél olcsóbban nem illik adni). Mondjuk a HKEQ árai kb ezen a szinten van. A gyártók (és/vagy nagykereskedők) ez alatt adják oda 30-50%-al (mennyiségtől függően). "Hivatalos" exportnál ez azt jelentheti, hogy vám és áfa fizetés után kb MRP áron kerül be a cuccos, erre kell árrést tenni még, félhivatalos megoldásnál MRP ár körül árulva már egy normális haszon van benne.

-hogy finoman fogalmazzak "small business" megoldással (atw honlap, ne vedd sértésnek Zoli, nekem is az van :-) meg ingyenes hirdetési felületek használatával) a járulékos marketing költségeket nulla körül lehet tartani. A másik oldal az, mikor olyan vevőket is meg kell "szólítani" akik esetleg nem böngészik a netet óraszám, ott bizony más, vastagon fizetős marketing megoldásokat kell bevetni (például egy vadászújságban egy vacak kis hirdetés 50e Ft körül indul, per hó természetesen) ezt is ki kell termelni az árrésnek.

 

Ilyen helyzetben nehéz az említett "szabadversenyt" értelmezni. És nehéz állást foglalni, hogy ki a korrektebb: aki drágán adja, de adót és vámot vastagon fizet az államkasszába, vagy aki barátibb áron adja. Felhasználói (vevői) oldalról érthető, hogy utóbbi népszerűbb.

De ezen szerintem kár filózni, vagy vitázni.

 

Viszont arról beszélni kellene, hogy ez egy szakmai és nem igazán kereskedelmi fórum. Persze nem ördögtől való, ha némi kereskedelmi információ is bekerül, de a nyílt vagy burkolt reklámozást kerülni kellene. A burkolt talán veszélyesebb, mert egy elégedett vevő ömlengéseiből sokaknak az jön át, hogy ez bizony burkolt reklám (elmúlt néhány tucat hozzászólásban is van pár ilyen). Ezt azért mondom, mert én is kaptam egy fórumon ilyet és egyből "megcímkézték" az illetőt, hogy beépített emberem, sőt felvetették, hogy esetleg szobrot is emeltethetne nekem :-). Szóval ha a reklámot és a tömjénezést kicsit visszaszorítanánk nem lenne itt semmi baj.