BMW V12 Power Creative Commons License 2011.05.02 0 0 25863

A hétvégén ugyebár ismét kilyukadt a tankom, pontosabban levált a tankragasztó. Sajnos az M3 Boxnál nem ismerték az autó előéletét, és gondos szerelő módjára visszadugták a hibás tankszellőztető lehúzott stekkereit, de nekem erről elfelejtettek szólni. Így persze mire Debrecenbe értünk és kiürült a tank, gondolom, be is horpadt. Péntek késő este teletankoltuk, amitől kihuppant, ledobta a ragasztót, és nekiállt csöpögni a 95 liter kifelé. A luk természetesen az alján van. Mivel nem a saját háztartásom, nem találtam lavort, így a kutya viesedénye ment alá. Egész éjjel nem aludtam, mert végig az járt a fejemben, hogy kint áll az autó az utcán, folyik belőle a benzin, valaki eldob egy csikket... Szerencsére ilyen nem történt, a 15 literes lábas pont tele lett reggelre. Elvittem az autót a konstruktőrömhöz. Itt jött a kérdés, hova a búbánatba tegyük a még benne lévő 80 litert? Egy üres tankú E34 lett végül a benzinpesztra aznapra. Miután leeresztettük a saját AC segítségével a benzint, érdekes dolgot találtam. A tank bal felében még mindig állt a benzin (bő 15 litert szedtünk még le egy Suzuki AC-val). Itt nincs átemelőszivattyú, nem láttam csövet sem, ami átvezetné a bal félből a jobba. Most akkor hogy van ez? Ott mindig marad benzin? Vagy ha fogytán van, erős balkanyarokkal lötyögtessem át? Hogy van ez?

 

Meg akartuk forrasztani a tankot, de a levételhez a kardánt és a kipufogót is le kellett volna venni. Így maradt az a verzió, hogy a pici luk át lett fúrva nagyra, a szintjelző helyén beügyeskedtünk egy 8-as csavart, alulról pedig klingerit-alátét-anya jó alaposan ráhúz, és kívülről Loctite pasztával jól beken. Persze tömítettséget még paszta előtt teszteltük, és jó volt. Remélem, így már nem lesz több gondom vele. De maradt a kérdés, mekkora is a tank valójában, és hogyan jön ki a kb 15 liter benzin a bal oldalról?

Előzmény: BMW V12 Power (25862)