HG. Creative Commons License 2011.04.29 0 0 25782

A probléma mindenképpen valós, az élettartam ciklus rövidül, a sokadik használó egyre inkább le van szarva, ez már az E65-ön is jól tetten érhető.

 

A motor donwsizing-ot azért árnyalja, hogy pl. jó-jó, nagyon szeretjük, meg siratjuk a sor6-ot, de rákeresek a hahu-n:

 

BMW 5-er, 2003-2010 közt (tehát kb E60, mint legjellemzőbb felhasználási területe a sor6 motornak)

582 db

szűkítés üzemanyag: benzin, 36 db.

6,2%.

 

Tehát a "jó" motor még létezik ugyan, de valójában már régóta szinte nincs...

 

Engem is érdekel, mi lesz a most sztárolt 2 literes 4 hengeres 245 loval turbóval 10 év és 300e km múlva, de azért abban is reménykedem, hogy ezeknek a kis motoroknak - kis méretük miatt - tkp mindenük cserélhető lesz - viszonylag emberi áron.

A még most tervezett 3 henger féléket pedig szerintem blokkra kicserélik majd 10 évesen - ha megéri az autó állapota.

 

Végül is meg lehet nézni, az Audi kezdte a sor 14 éve az 1.8 T-vel, ami a kezdeti 150 lóról már az egekbe van húzva, de ma is sokan muzsikálnak vele elégedetten. Néha egy-egy turbó, néha egy-egy ez - az, de megy.

Az STI meg az EVO szerinem nem jó összehasonlítás, mert azoknak nem a közlekedés, hanem a széthajtás az alapvető céljuk :-)

 

Tehát szerintem azért van remény. Motorügyileg legalábbis.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BMW V12 Power (25762)