hmm...
első osztályos tananyag:-)
szóval ha kihagyod nem lesz baja , legfeljebb nem indul el , vagy rángathatod világnak...
a "levegőszelep off" lényegében , mint minden motornál , de a kétüteműeknél meg pláné... szóval ezt ugy mondjuk hogy ez a szivató . a lényege hogy a hideg motornál mikor inditod a beszivott levegő által beszipkázott benzinből a hideg forgattyúsházban , illetve a hengerben a benzin kicsapódik , és igy a levegő-benzin keverék "elszegényedik " és a szikra már nem gyújtja be... a szivatót ráhúzva egy lamella lezár a levegőből , igy több benzin szivódik be a motorba ez által... éppen ezért egy idő után meg hajlamos a moci lezabálni. és azért nem elindulni . ezt onnan látod hogy akkor meg már rángatésnál füstöl...
röviden enyi , ha erre voltál kiváncsi , vagy lehet másra gondoltál... mindegy .
hajrá!
:-)
"Levegőszelep off, rángatni, majd megnyit, indul. "
egyébként célszerűbb ha
- gyújtás ráadva . (rollereknél általába alapba rajta van)
-szivató be (levegőszelep off)
- a karburátor alján a gumispumpamiafenét megyomkodni (benzinfelszivatyúzás )
-aztán rángatni .
-ha elindul fokozatosan viszanyitni a szivatót.
-ha csak majdnem elindult , de füstölve leált akkor , a szivatót nyitva tartva rángatni mert különben lezabál , és cseszheted...